شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

جهش عظیم بورس های جهانی/ اس‌اندپی رکورد تاریخی زد

کدخبر: 436367
اقتصاد نیوز : سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب وال‌استریت (بامداد شنبه به وقت تهران)، تحت تأثیر سخنان رئیس فدرال‌رزرو رشد کردند و باعث شدند شاخص‌ها به رشد هفتگی برسند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر از سی‌ان‌بی‌سی، سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب وال‌استریت (بامداد شنبه به وقت تهران)، تحت تأثیر سخنان رئیس فدرال‌رزرو رشد کردند و باعث شدند شاخص‌ها به رشد هفتگی برسند.

جرومی پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا در سخنان خود در پایان اجلاس سالانه فدرال‌رزرو به بازارها این آمادگی را داد که منتظر کاهش حمایت مالی این بانک در سال جاری باشند.

پاول اعلام کرد که بانک مرکزی آمریکا قصد دارد برنامه خرید ماهانه ۱۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه از بازارهای مالی و تزریق نقدینگی به این بازارها را از پایان امسال محدود کند.

میانگین صنعتی داوجونز ۲۳۶.۷۷ واحد یا ۰.۶۷ درصد جهش کرد و به ۳۵,۴۴۹.۸۹ واحد رسید.

اس‌اندپی ۵۰۰ با رشدی ۰.۸۸ درصدی به رکورد تاریخی ۴,۰۵۰۹.۵۸ واحد رسید در حالی که کامپوزیت نزدک ۱.۲۴ درصد جهش کرد و به رکورد جدید ۱۵,۱۳۰.۶۵ واحد رسید.

هر سه شاخص سهام آمریکا این هفته را در محدوده مثبت به پایان رساندند. داوجونز ۰.۹ درصد در این هفته رشد کرد در حالی که اس‌اندپی و نزدک به ترتیب ۱.۴ درصد و ۲.۵ درصد جهش کردند.