شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بغداد

تدابیر ویژه امنیتی در منطقه الخضراء و اطراف فرودگاه بغداد


تدابیر ویژه امنیتی در منطقه الخضراء و اطراف فرودگاه بغداد

امروز شنبه بغداد و به ویژه منطقه الخضراء شاهد تدابیر شدید امنیتی ویژه برگزاری نشست بغداد است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، بغداد امروز شنبه میزبان نشست بین المللی است و نیروهای ارتش و پلیس عراق تدابیر شدید امنیتی به اجرا درآورده اند.

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که هزاران نیروی نظامی و امنیتی در بغداد در راستای اجرای طرح امنیت ویژه کنفرانس بغداد مستقر شده‌اند.

این منبع به استقرار گسترده نیروهای امنیتی و نظامی در اطراف فرودگاه بین المللی بغداد و منطقه الخضراء که در آن نشست برگزار می‌شود، اشاره کردند.

طرح امنیتی بر مقابله با هرگونه رخداد غیرمنتظره و تامین امنیت حرکت هیئت های شرکت کننده در نشست است.

این در حالی است که نیروهای امنیتی عراقی روز جمعه برخی خیابان‌های و میادین اصلی در بغداد را بستند و مراکز ایست و بازرسی در راستای طرح امنیت کنفرانس بغداد برقرار کردند.

 

حضور «الحجرف» و ابوالغیط در نشست بغداد

از سوی دیگر «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس از حضور خود در نشست بغداد خبر داده است.

یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب هم اعلام کرد که احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب در نشست بغداد حضور پیدا می کند.

این منبع بیان کرد: نشستی که در آن برخی رهبران حضور می‌یابند در راستای حمایت منطقه‌ای و بین المللی از عراق و تقویت ثبات و شکوفایی آن و حمایت از تلاش‌هایی است که برای مقابله با چالش‌های بزرگ امنیتی و اقتصادی وجود دارد.

«جک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن حمایت کشورش از کنفرانس بغداد در تماس تلفنی با فواد حسین وزیر خارجه عراق با اشاره به مبارزه عراقی‌ها با تروریسم گفت: ما با این ملت که بر تروریسم غلبه کرد، ابراز همبستگی می‌کنیم. برگزاری نشست بغداد نشانه فعال بودن دیپلماسی عراق است و واشنگتن حامی این نشست است و حمایت لازم را از آن به منظور تحقق نتایج مثبت به عمل می آورد.

انتهای پیام/