شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مهاجرت#پرستاران#کرونا

اختصاصی| مهاجرت پرستاران در پیک ۵ کرونا کاهشی بود/ماجرای تخلف پرستاران در موضوع واکسیناسیون

اختصاصی| مهاجرت پرستاران در پیک ۵ کرونا کاهشی بود/ماجرای تخلف پرستاران در موضوع واکسیناسیون

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران توضیحاتی درباره مهاجرت پرستاران در پیک ۵ کرونا و ماجرای تخلف پرستاران در موضوع واکسیناسیون ارائه داد.

آرمین زارعیان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز درباره ماجرای تخلف پرستاران در مورد واکسیناسیون اظهار داشت: تخلف پرستاری در این زمینه نداشته‌ایم و در واقع بی اخلاقی حرفه ای در مورد واکسیناسیون و یا ارائه سرم به بیماران به ما گزارش نشده است.

 وی افزود: اگر چنین موضوعی باشد حتما آن را بررسی و از طریق هیئت انتظامی نظام پرستاری اقدامات لازم انجام می گیرد البته بعید می‌دانم با توجه به ماهیت حرفه ای پرستاری که موضوعات اخلاقی در آن بسیار مدنظر است چنین موضوعی ایجاد شود و مباحث مطرح شده در فضای مجازی صحت ندارد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران درباره میزان مهاجرت پرستاران به خارج از کشور اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر آمار مهاجرت پرستاران نسبت به اوایل شیوع بیماری کرونا کاهش یافته است و افزایش حقوق پرستاران و ایجاد امنیت شغلی برای آنها دو عامل اصلی در پیشگیری از مهاجرت به خارج از کشور است.

 وی گفت: خوشبختانه امسال افزایش فوق العاده ویژه پرستاران انجام گرفت و تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز امیدهایی را برای این قشر از جامعه ایجاد کرد ولی با این وجود برخی از کشورها حقوق های بسیار بالایی به پرستاران پرداخت می کنند که در مقایسه با حقوق پرستاران در کشور بسیار متفاوت است و همین مسئله سبب مهاجرت آنها شده است.

 وی با اشاره به اینکه فقط در برهه‌ای از زمان تقاضا برای مهاجرت میان پرستاران صد برابر شد، گفت:  ماهانه ۵ برابر بیشتر از گذشته در ابتدای شیوع کرونا پرستاران برای گرفتن مجوز خروج به سازمان نظام پرستاری مراجعه می کردند و به طور مثال در در یک ماه  شاهد مراجعه ۵۰۰ نفر جهت اخذ مجوز از نظام پرستاری بودیم.