شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#منچسترسیتی#لیگ برتر#آرسنال

هفته سوم لیگ برتر انگلیس

منچسترسیتی – آرسنال؛ قربانی به قتل‌گاه می‌آید!

در آغاز هفته سوم لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی در پی بازگشت به جمع مدعیان است و آرسنال می‌خواهد از روزهای کابوس‌وار فرار کند.

منچسترسیتی - آرسنال
خبرورزشی -

امروز از ساعت ۱۶ در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر، هفته سوم لیگ برتر انگلیس آغاز خواهد شد. در نبردی حساس منچسترسیتی و آرسنال که هردو شروعی دور از انتظار در فصل جدید داشته‌اند به مصاف هم خواهند رفت. مارتین اتکینسون قاضی این دیدار خواهد بود.

منچسترسیتی؛ بازگشت روی ریل

برای قهرمان شروع با باخت در فصل جدید لیگ برتر اتفاق خوبی نبود، به‌خصوص این که پپ گواردیولا همه بازی‌های اولش در این لیگ را در فصول قبلی برده بود. با این حال در هفته دوم ۵ گل به نوریچ‌سیتی زدند و نشان دادند همان تیم خوب و بی‌رحم سابق هستند. اگرچه این روزها پپ سخت در پی جذب یک مهاجم نوک است و بعد از منتفی شدن حضور هری کین، گفته می‌شود کریستیانو رونالدو را می‌خواهد، ولی بارها گفته با همین کادر بازیکنان هم می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. شاید روی کاغذ نبرد هفته سوم مقابل آرسنال برای سیتی چالش نباشد، ولی لیگ برتر است و نتایج غیرقابل پیش‌بینی. قهرمان هم روزهای حساسی را پیش‌رو خواهد داشت. بعد از آرسنال، لسترسیتی، ساوتهمپتون، چلسی و لیورپول نشان می‌دهد مسیر سختی در ابتدای راه در پیش دارند.

آرسنال؛ در باتلاق

خراب اندر خراب اندر خراب! اگر بخواهیم اوضاع آرسنال را توصیف کنیم، بهتر از این نیست. میکل آرتتا نتوانسته تیمی که حتی کمی نزدیک به خواسته‌های هواداران باشد را بسازد و فصل را هم با ۲ باخت و بدون حتی یک گل زده شروع کرده. حالا هم که تیمش پر از مصدوم و کرونایی است. از بخت بد آرتتا، آرسنال تا هفته ششم با چلسی، منچسترسیتی و تاتنهام روبه‌رو می‌شود که فعلاً یکی را با شکست پشت سر گذاشته. حالا باید ببینیم این مربی اسپانیایی چه ترفندی برای بیرون آمدن از باتلاق دارد. خبر بدتر این که، آرسنال ۸ بازی آخرش در لیگ برتر را به سیتی باخته. آرتتا هم حرفی مقابل تیم سابقش و همکار سابقش پپ گواردیولا نداشته. آیا این مرتبه منچستر شهر خوشبختی آرسنال می‌شود؟

آخرین جدال
فوریه سال ۲۰۲۱، در دیدار برگشت فصل پیش لیگ برتر انگلیس، آرسنال در خانه با یک گل از منچسترسیتی شکست خورد. استرلینگ تنها گل سیتیزن‌ها را زد.

آمار بازی
۴۸) در ۴۸ مصاف لیگ برتری بین منچسترسیتی و آرسنال، سیتیزن‌ها ۱۵ بازی را برده‌اند و توپچی‌ها برنده ۲۳ بازی بوده‌اند. ۱۰ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۸) آرسنال در ۸ بازی آخر لیگ برتری‌اش مقابل منچسترسیتی شکست خورده است که با بدترین آمارشان مقابل یک تیم برابری می‌کند. بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۶ در ۸ بازی متوالی به لیدزیونایتد باختند. اگر بازی امروز را هم به سیتی ببازند، این رکورد منفی شکسته خواهد شد.
۶) آخرین برد آرسنال در زمین منچسترسیتی به ۶ سال و ۷ ماه قبل برمی‌گردد. ژانویه ۲۰۱۵ با ۲ گل در ورزشگاه اتحاد پیروز شدند.
۲) منچسترسیتی ۲ بازی آخر خانگی‌اش در لیگ برتر را با ۵ گل برده. در تاریخ لیگ برتر فقط ۲ مرتبه تیم‌ها ۳ بازی متوالی خانگی را با ۵ گل یا بیشتر برده‌اند، یکی سیتی در سال ۲۰۱۷ و دیگری چلسی در سال ۲۰۱۰.
۶) توپچی‌ها در ۶ بازی آخرشان مقابل مدافعان عنوان قهرمانی شکست خورده‌اند. در ۳ بازی آخر مقابل این تیم‌ها دقیقاً ۳ گل در هر بازی خورده‌اند.
۷) رحیم استرلینگ در ۶ بازی آخر لیگ برتری مقابل آرسنال روی ۷ گل تأثیر داشته، او ۵ گل زده و ۲ گل برای هم‌تیمی‌هایش ساخته.

مصدومان و محرومان
کوین دبروینه و فیل فودن دو ستاره خط هافبک منچسترسیتی غایبان این تیم در دیدار مقابل لندنی‌ها هستند. از بین کرونایی‌های آرسنال، پیرامریک اوبامیانگ تستش منفی شد و به این بازی هم خواهد رسید. توماس پارتی، ادی انکتیا، گابریل، هکتور بیرین، بن وایت، ویلیان و رونار الکس رونارسون به دلایل مختلف غایبان آرسنال در نبرد مقابل منچستری‌ها خواهند بود. وضعیت کیران تیرنی و بوکایو ساکا هم مشخص نیست، ولی در تلاش هستند این دو بازیکن اصلی را به بازی بزرگ برسانند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، دیاس، لاپورت، کانسلو، سیلوا، رودری، گوندوغان، محرز، گریلیش و استرلینگ
آرسنال: لنو، سوآرش، چمبرز، هولدینگ، تیرنی، لوکونگا، ژاکا، ساکا، اودگارد، اسمیت‌راو و اوبامیانگ