شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#رئیس جمهور#عراق#تحریم

برهم صالح:

تحریم‌کنندگان انتخابات پارلمانی عراق در تصمیم خود تجدید نظر کنند

تحریم‌کنندگان انتخابات پارلمانی عراق در تصمیم خود تجدید نظر کنند

رئیس جمهور عراق با انتشار یک پست توئیتری ضمن استقبال از تصمیم جریان صدر برای مشارکت در انتخابات پارلمانی، خواستار تجدیدنظر دیگر تحریم کنندگان انتخابات در تصمیم خود شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق با انتشار یک پست توئیتری به تصمیم «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق برای شکستن تحریم انتخابات و مشارکت در آن، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور عراق در این پست توئیتری آورده است: ما از تصمیم «مقتدی صدر» برای مشارکت در انتخابات استقبال می‌کنیم. در عین حال، از دیگر احزاب تحریم کننده انتخابات نیز می‌خواهیم که در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و در انتخابات شرکت کنند.

تحریم‌کنندگان انتخابات پارلمانی عراق در تصمیم خود تجدید نظر کنند

در همین حال، رئیس جمهور عراق در پست توئیتری خود آورده است: انتخابات پارلمانی پیش روی یک انتخابات سرنوشت ساز است. ما در برابر یک مسئولیت ملی قرار داریم. فراهم کردن شرایط برای مشارکت مردمی بیشتر در انتخابات نقطه آغازی برای حرکت به سمت اصلاح است.

روز گذشته رهبر جریان صدر عراق امروز جمعه اعلام کرد که از تصمیم خود مبنی بر تحریم انتخابات و عدم مشارکت در آن عقب نشینی کرده است. رهبر جریان صدر عراق تصریح کرد: مصلحت اقتضا می‌کند که در انتخابات شرکت کنیم. بنابراین، با عزم و اراده‌ای راسخ تصمیم به مشارکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام گرفتیم.

وی افزود: در انتخابات شرکت خواهیم کرد تا عراق را از فساد و اشغالگری نجات دهیم. عصر امروز فراکسیون‌های سیاسی پارلمان برگه‌ای را به من تحویل دادند که متضمن منشور اصلاح اوضاع فعلی کشور است. محتوای این برگه مقدمه‌ای برای پایان بخشیدن به فساد است.