به گزارش برنا، «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران گفت که ترور سردار سلیمانی امنیت آمریکا را کمتر کرده است. وی در ادامه سخنانش افزود: «ترور (سردار) سلیمانی جهان را نیز در برابر ایران درمانده‌تر کرده است».

رابرت مالی ماه پیش نیز در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی درباره اقدام دولت ترامپ در ترور سردار سلیمانی گفته بود: «من دقیقا نمی‌دانم (در دولت ترامپ) چه اتفاقی افتاد اما فکر می‌کنم که مردم آمریکا این حق را دارند از این موضوع بر آشفته شوند که سیاستی که ادعا می‌کرد هدف آن امن نگه داشتن مردم آمریکا بوده، سیاستی که از طریق کشتن (ترور) قاسم سلیمانی و اعمال کارزار فشار حداکثری انجام شد... سه سال از این اقدامات گذشته اما همه چیز کاملا روشن است، آمریکا کمتر از قبل امن است چرا که ایران برنامه هسته‌ای گسترده‌تری (به نسبت قبل از انعقاد برجام) دارد و فعالیت‌های منطقه‌ای خودش را شدت داده است».

وی افزود: «موضوع سر این نیست که درباره کشتن (ترور) قاسم سلیمانی قضاوتی بکنیم و به نظرم همه ما می‌توانیم سر این موضوع با هم توافق داشته باشیم اما موضوع بر سر این است که کشتن او آیا آمریکا را امن‌تر کرد یا نکرد؟ به نظر من مساله کاملا روشن است، چرا که این کار باعث ایجاد مشکلات بیشتر شد و باعث کم کردن تنش‌ها نشد».