شهر خبر

پنتاگون:

اجرای حمله تروریستی به فرودگاه کابل توسط تنها یک بمبگذار انتحاری

اجرای حمله تروریستی به فرودگاه کابل توسط تنها یک بمبگذار انتحاری

وزارت دفاع ایالات متحده در بیانیه ای ادعا کرد که حمله مرگبار روز گذشته به فرودگاه بین المللی افغانستان در شهر کابل، توسط تنها یک بمبگذار انتحاری انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که حمله تروریستی و مرگبار عصر روز پنج شنبه در «فرودگاه بین المللی حامد کرزای» واقع در شهر کابل، پایتخت افغانستان توسط تنها یک بمبگذار انتحاری و در مدخل ورودی شرقی به فرودگاه انجام شده است.

بنا به اعلام این وزارتخانه، انفجار دومی در هتل مجاور (هتل بارون) رخ نداده است.

این حمله تروریستی که نخستین تلفاتِ نظامیان آمریکا در افغانستان را از فوریه سال ۲۰۲۰ رقم زد، مرگبارترین حادثه رخ داده برای نیروهای نظامی آمریکا ظرف یک دهه گذشته است.

در همین ارتباط، «ژنرال مک کنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز پنج شنبه گفته بود که داده های اولیه از وقوع دو حمله تروریستی انتحاری در مدخل ورودی فرودگاه و هتل مجاور آن (هتل بارُون) حکایت داشت.

گفتنی است، گروهک تروریستی داعش شاخه خراسان مسئولیت حمله روز گذشته به فرودگاه کابل با دست کم ۱۷۰ کشته (۱۳ نظامی آمریکا و ۱۵۷ تبعه افغان) را برعهده گرفت. گفته می شود که شاخه خراسان داعش دشمنی مشترک غرب و طالبان بشمار می رود.