شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مجلس#مجلس نمایندگان

جمهوری‌خواهان کنگره بندهای استیضاح بلینکن را تدوین کردند


جمهوری‌خواهان کنگره بندهای استیضاح بلینکن را تدوین کردند

منابع آمریکایی از تدوین بندهای استیضاح وزیر امور خارجه این کشور از سوی دو تن از نمایندگان حزب جمهوری‌خوان در مجلس نمایندگان آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه اینترنتی نشریه واشنگتن تایمز جمعه شب به وقت تهران گزارش داد که دو تن از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بندهای استیضاح آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه دولت بایدن را تدوین کرده‌اند.

بر اساس گزارش واشنگتن تایمز، «رالف نورمن» نماینده ایالت کارولینای جنوبی و «اندی هریس» نماینده ایالت مریلند قطعنامه‌ای را تنظیم کرده‌اند که در  آن به مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد شده است که آنتونی بلینکن را به دلیل «جرایم سنگین و تخطی از قوانین» استیضاح کند.

این دو نماینده جمهوری‌خواه در قطعنامه پیشنهادی خود تأکید کرده‌اند که اشتباهات غیرقابل بخشش بلینکن منجر به جان باختن نظامیان آمریکایی در انفجار روز گذشته در نزدیکی فرودگاه کابل شده و وضعیت بدی را برای آمریکا در عرصه‌های بین‌المللی رقم زده است.

اندی هریس نماینده جمهوری‌خواه ایالت مریلند در بیانیه‌ای تأکید کرد: «ناکامی کامل و مطلق در مدیریت این فاجعه قابل اجتناب نشان می‌دهد که وی فرد نامناسبی برای اداره امور است و من امیدوارم که همکارانم برای برکنار کردن او با من همراه شوند.»

روز گذشته دست‌کم 13 نظامی آمریکایی در جریان یک انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل کشته و 15 نظامی دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/.