شهر خبر

وزیرخارجه تاجیکستان درباره افغانستان با همتای آلمانی خودگفتگو کرد

وزیرخارجه تاجیکستان درباره افغانستان با همتای آلمانی خودگفتگو کرد

وزیر امور خارجه تاجیکستان و «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در ارتباط با مسائل مختلفی از جمله تحولات افغانستان به صورت تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت وزارت خارجه تاجیکستان، «سراج الدین مهر الدین»، وزیر امور خارجه تاجیکستان و «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان به صورت تلفنی گفتگو کردند.

گفته شده در این تماس تلفنی دو طرف در ارتباط با همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و تعامل در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای گفتگو کردند.

مقامات وزارت خارجه تاجیکستان و آلمان همچنین ضمن تاکید بر توسعه بیشتر روابط دو کشور، خواستار ضرورت توجه بیشتر به تقویت مرزها و پتانسیل نهادهای انتظامی شدند.

وزرای خارجه آلمان و تاجیکستان در این ارتباط تلفنی همچنین مسائل افغانستان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و خواستار مشارکت جمعی برای کنترل اوضاع در این کشور شدند.

تماس تلفنی وزرای خارجه تاجیکستان و آلمان در شرایطی برگزار شده که روز گذشته افغانستان شاهد یکی از مرگبارترین انفجارهای تروریستی بوده است.

روز گذشته دو مهاجم انتحاری گروه تروریستی داعش در افغانستان موسوم به «شاخه خراسان داعش» خود را در میان تجمع کنندگان در جریان عملیات خروج نیروها در فرودگاه کابل منفجر کردند.

حمله اول در ساعت ۶ عصر به وقت محلی در نزدیک هتل «بارُن» رخ داد و مهاجم انتحاری دیگری خود را در میان تجمع کنندگان در دروازه ورودی «ابی گیت» فرودگاه بین‌المللی کابل منفجر کرد.