شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#مقامات

در واکنش به تحولات افغانستان؛

دبیرکل و مقامات سازمان ملل حملات تروریستی کابل را محکوم کردند

دبیرکل و مقامات سازمان ملل حملات تروریستی کابل را محکوم کردند

دبیرکل به همراه مقامات و مسئولان سازمان ملل به حوادث تروریستی روز گذشته در کابل واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان ملل به حوادث تروریستی روز گذشته در کابل واکنش نشان داد.

در همین ارتباط نیز «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل از جانب «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان، دو انفجار در اطراف فرودگاه کابل افغانستان را محکوم و حمایت خود را از زخمی‌های این حادثه و خانواده قربانیان اعلام کرد.

سخنگوی سازمان ملل در این ارتباط گفت: دبیرکل، این حمله تروریستی که به کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شد را محکوم می‌کند و آرزوی بهبودی سریع زخمی‌ها را دارد.

وی همچنین افرادی را که در حال حاضر کنترل افغانستان را در دست دارند، مسئول حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های این کشور عنوان کرد و گفت: این حادثه تأکیدی بر بی‌ثباتی اوضاع میدانی افغانستان است و عزم ما را در تداوم ارائه خدمات فوری به مردم سراسر افغانستان تقویت خواهد کرد.

علاوه بر سخنگوی سازمان ملل، افراد دیگری در این سازمان همچون «ولکان بوزکر»، رئیس مجمع عمومی، «فیلیپو گرندی»، کمیسیونر عالی و «دیبورا لیونز»، نماینده ویژه این سازمان هرکدام جداگانه با محکوم نمودن انفجارهای تروریستی روز گذشته در کابل خواستار رسیدگی به وضعیت قربانیان شدند.

اوضاع امنیتی در افغانستان مناسب نیست و روز گذشته انفجار بمب در محل تجمع شهروندان این کشور در مجاورت فرودگاه کابل به کشته شدن حداقل ۱۰۰ نفر انجامید.

منابع میدانی تائید کردند که ۹۰ نفر از قربانیان این حادثه تروریستی را شهروندان افغانستان و بقیه نیز از میان نظامیان آمریکایی حاضر در فرودگاه کابل بوده‌اند.

گروه طالبان این انفجار را محکوم کرده و همزمان گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.