شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#طالبان#افغانستان#ازبکستان

«میرضیایف»: باور دارم که طالبان به تعهداتش پایبند است


«میرضیایف»: باور دارم که طالبان به تعهداتش پایبند است

رئیس جمهور ازبکستان با اشاره به روابط این کشور با طالبان اعلام کرد: همچنان باور دارم که طالبان به عدم تهدید از خاک افغانستان علیه کشورش متعهد است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان اظهارداشت که طالبان قول داده است که خاک ازبکستان هیچگاه تهدید نخواهد شد.

وی افزود که طالبان گفته است که حتی یک گلوله از افغانستان به سوی ازبکستان شلیک نخواهد شد و باور دارم که آنها به عهد خود وفا می‌کنند.

رئیس جمهور ازبکستان خاطرنشان کرد که ملابرادر معاون سیاسی طالبان به تعهداتش پایبند است و ما از دو سال قبل با این گروه در تماس هستیم.

مقامات ازبکستانی در سالهای اخیر و در سفرهایی به قطر برای دیدار با اعضای دفتر سیاسی طالبان از آنها خواسته بودند که با دولت افغانستان در تاشکند مذاکره کنند.

همچنین در گذشته هیئتی از گروه طالبان به دعوت رسمی دولت ازبکستان ضمن دیدار از «تاشکند» درباره روند صلح گفت‌وگو کرده بود.

«عبدالعزیز کاملوف» وزیر خارجه ازبکستان سال گذشته اظهارداشت که تاشکند در قبال افغانستان صادقانه عمل می‌کند و اهداف سیاسی و یا مخفیانه‌ای در رابطه با این کشور ندارد همچنین خواستار برقراری صلح است.

وی خاطرنشان کرده بود که ازبکستان یکی از نخستین کشورهایی بود که در سال 1991 میلادی با طالبان تماس داشت.

وزیر خارجه ازبکستان اظهارداشت که طالبان به عنوان بخشی از جامعه افغانستان و شهروندان این کشور باید در تعیین آینده کشورشان مشارکت کنند.

انتهای پیام/.