به گزارش برنا، رییس اداره بهداشت، درمان و امداد نیروی زمینی ارتش، راه اندازی۲۱۲ نقاهتگاه و تامین بیش از ۱۱ هزار تخت بیمارستانی و قرار دادن آن در اختیار بیماران کرونایی و مشارکت در روند واکسیناسیون شهروندان را از اهم اقدامات نیروی زمینی ارتش در ۱۹ ماه مقابله با ویروس کرونا ذکر کرد.

امیر سرتیپ دوم پزشک «بهزاد موذنی» روز  جنعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تشریح اقدامات  نیروی زمینی در مبارزه با کرونا اظهار کرد:  نیروی زمینی ارتش از روز اول کرونا به صورت جدی و با تمام قوا وارد عمل شد و شروع به خدمات رسانی به مردم کرد.

وی ادامه داد: از همان روزهای اول که نیاز به ضدعفونی کردن معابر بود نیروی زمینی در این کار با جدیت و قدرت مشارکت کرد و ضمن کنترل ورودی شهرها،  هر جا که لازم بود نقاهتگاه و بیمارستان برپا کرد.

امیر موذنی افزود: نیروی زمینی در این مدت و برای مقابله با کرونا ۲۱۲ نقاهتگاه راه اندازی کرد و بالغ بر ۱۱ هزار تخت بیمارستانی و نقاهتگاهی در اختیار بیماران کرونایی قرار داد.

رییس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش ذر ادامه به تولید انواع لباس‌های حفاظتی، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و شوینده در این مدت اشاره کرد و گفت: علاوه بر این ۲۸ بیمارستان نیروی زمینی در ۲۴ استان همراه با ۱۲ هزار کادر مجرب و متخصص بهداشت درمان را در اختیار بیماران کرونایی گذاشتیم.

سرتیپ موذنی ادامه داد: بعد از ورود واکسن و بنا به نیاز و درخواست وزارت بهداشت با راه اندازی مراکز واکسیناسیون به کمک این وزارتخانه آمدیم به طوری که در حال حاضر ۳ مرکز بزرگ واکسیناسیون ایران مال، هوانیروز و دژبان مرکز ارتش جمهوری اسلامی در تهران مشغول واکسیناسیون شهروندان هستند.

وی افزود: علاوه بر این در شهرهای گرگان، ارومیه، شیراز، کرمانشاه، مشهد، زنجان، خرم آباد و دزفول هم مرکز واکسیناسیون را راه اندازی کردیم و در کنار آن ۶ بیمارستان صحرایی احداث کردیم.

رییس اداره بهداشت، درمان و امداد نیروی زمینی ارتش ادامه داد: نیروی زمینی ارتش در سیستان و بلوچستان بلافاصله با شیوع ویروس کرونا وارد عمل شد و پنج مخزن اکسیژن ۳۰، ‌ ۲۰ و ۱۰ تنی  به بیمارستان‌های زاهدان، خاش و سراوان تقدیم کرد. در کنار آن ۱۰۰ تانکر آب بهداشتی برای تامین آب شرب شهروندان در اختیار مسئولان استان قرار داد.

سرتیپ موذنی اضافه کرد: نیروی زمینی ۱۰۰ هزار تست تشخیص کرونا و غربالگری خانه به خانه را در سیستان و بلوچستان، زاهدان و خاش و سراوان و زابل انجام داد همچنین در این مدت به  اقشار کم درآمد کمک‌های معیشتی کرد.

وی آبرسانی به مناطق محروم، فقر زدایی و آموزش بهداشت و رعایت پر