شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیاه

تکذیب ابتلای همه بیماران کرونایی به قارچ سیاه

محمدرضا هاشمیان گفت: بیماری هایی مانند موکورمایکوزیس در آی سی یو ها قبلا نیز وجود داشته است اما در حال حاضر به دلیل تعداد زیاد بیماران این موضوع بیشتر به چشم می آید.

تکذیب ابتلای همه بیماران کرونایی به قارچ سیاه

محمدرضا هاشمیان گفت: بیماری هایی مانند موکورمایکوزیس در آی سی یو ها قبلا نیز وجود داشته است اما در حال حاضر به دلیل تعداد زیاد بیماران این موضوع بیشتر به چشم می آید.

محمدرضا هاشمیان، متخصص آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری گفت: متاسفانه در کشور ما، همه کرونا را در یک وضعیت می دانند و فکر می کنند فردی که با علائم خفیف بیماری در خانه است با فرد بیماری که در آی سی یو بستری است، شرایط یکسانی دارد و این مورد یکی از اساسی ترین مشکلات ما در مسئله ی کرونا است.

او با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که مطرح می شود این است که اعلام می کنند، بیماران کرونایی که به بیمارستان می روند، در نهایت می میرند و قاعدتا قرار نیست مرگ و میر در منازل رخ دهد، افزود: قرار بر این است که بیشتر بیماران کرونایی خوب شوند و در همین راستا قرار نیست همه کرونایی ها عوارض تنفسی داشته باشند افرادی که دارای عوارض تنفسی هستند در بخش های آی سی یو داروهایی دریافت می کنند که این عوارض را بهبود بخشند.

هاشمیان ادامه داد: عوارض تنفسی در بسیاری از بیماران کرونایی وجود دارد یا به دلیل شدت بیماری، این عوارض ایجاد می شود. یک سری از بیماران عوامل خطری دارند که زمانی که ایجاد می شود بیماری برای آن ها خطرناک تر می شود که از جمله ی این بیماری ها، بیماری دیابت است.

متخصص آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه بیماری دیابت عوارض کلیوی و عوارض های دیگر را دارد و همچنین این بیمار ها شانس وجود عفونت های بیشتری را نیز دارند، گفت: از جمله عفونت هایی که افراد دیابتی را تهدید می کند عفونت های قارچی است؛ لذا بیماری هایی مثل موکورمایکوزیس ( قارچ سیاه) از جمله ی این بیماری ها هستند.

هاشمیان تصریح کرد: قارچ سیاه در بیماران بستری شده در آی سی یو شمار بیشتری را دارد و این بیماری فقط مختص به بیماران کرونایی بستری شده در بخش آی سی یو نیست.

او با بیان اینکه تزریق کورتن ها خطرناک است و عفونت ها را زیادی را ایجاد می کند، همچنین در حال حاضر دادن این دارو ها به بیمار کرونایی حاضر در بخش آی سی یو ( خصوصا بیماران دیابتی) علاوه بر بهبودی می تواند عوارضی را نیز برای آن ها داشته باشد که یکی از این عوارض بیماری موکورمایکوزیس است، گفت: قارچ سیاه مرگ و میر بالایی دارد و 50 درصد از این بیماران شانس بیشتری برای این موضوع دارند.

منبع: انتخاب