شهر خبر

دستور رئیس جمهور برای تکمیل پروژه های فاضلاب اهواز و جلوگیری از آبگرفتگی


دستور رئیس جمهور برای تکمیل پروژه های فاضلاب اهواز و جلوگیری از آبگرفتگی

صبح امروز وزیر نیرو به همراه رئیس جمهور از برخی پروژه های جمع اوری آبهای سطحی و فاضلاب اهواز بازدید کرد و رئیس جمهور به وزرای کشور و نیرو دستور داد تا برای جلوگیری از بروز آبگرفتگی های معمول فصول بارش اهواز، اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در حالی که قرار بود امروز علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو از مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران بازدید داشته باشد، به علت سفر رئیس جمهور به خوزستان و ضرورت همراهی وزیر نیرو با رئیس جمهور، بازدید وی از مرکز ملی راهبری شبکه برق لغو و نخستین سفر استانی وزیر نیرو رقم خورد.

در این سفر، صبح امروز وزیر نیرو به همراه رئیس جمهور از برخی پروژه های جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب اهواز بازدید کرد و رئیس جمهور به وزرای کشور و نیرو دستور داد تا برای جلوگیری از بروز آبگرفتگی های معمول فصول بارش اهواز، اقدام کنند.

اهواز یکی از شهرهای خوزستان است که هر ساله در فصول بارش دچار آبگرفتگی شده و علاوه بر نقص در دفع آبهای سطحی، بیرون زدگی فاضلاب نیز به مشکلات هر ساله مردم این شهر در فصول بارش تبدیل شده است.

در طی سالهای گذشته، عدم موفقیت شهرداری اهواز برای ساماندهی جمع آوری آبهای سطحی از یک سو و عدم موفقیت شرکت آب و فاضلاب اهواز برای جمع آوری و انتقال بدون اختلال فاضلاب این شهر به معضلی برای ساکنان مناطق مختلف کلانشهر اهواز تبدیل شده بود که طبق دستور رئیس جمهور، وزرای کشور و نیرو باید برای حل این معضل، به اجرای پروژه های مربوطه سرعت داده و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند.

اغلب فاضلاب خام انسانی کلانشهر اهواز به رودخانه کارون سرازیر می شود و عدم تکمیل تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب این کلانشهر یکی از مشکلاتی است که حل آن، نیازمند ورود جدی وزارت نیرو است.

انتهای پیام/