شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مهاجرت

حکیم باشی و مهاجرت فرهیختگان

کدخبر: 436156
«حکیم باشی» طنز تلخی است ساخته نصرت کریمی که «جنگ بین علم و خرافات» را در قالب یک داستان نمایش می دهد!

فیلم با ورود پزشک جوانی به ده آغاز می شود که به دلیل فریبکاری و شانتاژ فرد شیادی به عنوان حکیم باشی مورد استقبال اهالی ساده دل و خرافی ده قرار نمی گیرد!

در فیلم، حکیم باشی با ورد و دعا و طلسم و تجویز حجامت، جام چهل کلید، آب مرده شورخانه، بیضه مرغ سیاه، منقل و اسفند، جن و شیاطین به علاج بیماری ساختگی کدخدا می پردازد!

کار حکیم باشی بی شباهت به آنچه اکنون به عنوان طب اسلامی، ایرانی و سنتی در این زمان و در اوج کرونا با تجویز روغن بنفشه و یا با توصیه مصرف خون جوجه تیغی، حجامت، دود عنبر نسارا(پشگل الاغ)، دود اسپند...  برای آسم و دیابت و بیماری های قلب و معده و...انجام می شود نیست!

متاسفانه در مباحث اخیر مجلس برای رای اعتماد به وزیر جدید بهداشت و همچنین در منابر و مساجد، در صدا و سیما، و در ادامه برنامه دولت احمدی نژاد که دهها دانشکده طب سنتی تاسیس گردید، همین روند شبه علم و در واقع ضد علم دارد پیگیری می شود!

هشدار و اعلام خطر: بخش دانشگاهی و آموزش عالی ایران و بویژه علوم پزشکی موفق ترین عملکردها را داشته است و من از هم اکنون پیش بینی می کنم که با تداوم این سیاست های واپس گرا، کشور با افزایش سیل مهاجرت کادرهای فرهیخته و دانشمند علوم پزشکی به خارج و یا گوشه گیری اطبای حاذق و برجسته روبرو خواهد شد و مانند سال‌های اول انقلاب باز هم در زمینه های درمانی و تخصصی، وابسته و ناکارآمدخواهد گردید! همانگونه که بخش های تولید و صنعت و کشاورزی ما وابسته و غیر پاسخگو به نیازهای جامعه و توسعه کشور هستند!

منبع: کانال تلگرامی نویسنده