شهرخبر

شکایت ۷ مامور پلیس کنگره آمریکا از ترامپ


شکایت 7 مامور پلیس کنگره آمریکا از ترامپ

هفت مامور پلیس کنگره آمریکا روز پنجشنبه از دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور به دلیل تحریک گروه‌های راستگرای افراطی در حمله به ساختمان کنگره شکایت کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، هفت مامور پلیس کنگره آمریکا روز پنجشنبه از دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور شکایت کرده و وی را به تحریک راستگرایان افراطی برای حمله به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه متهم کردند.

بر اساس این گزارش ماموران پلیس کنگره آمریکا شکایت خود را دادگاه فدرال واشنگتن دی سی مطرح و اعلام کرده اند که این حمله نتیجه ماه ها اظهارات و لفاظی های تند ترامپ بوده است.

دونالد ترامپ ماه ها ادعاهای زیادی را علیه سیستم انتخاباتی آمریکا و وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر مطرح کرده بود.

این ماموران پلیس تاکید کرده اند که ادعاهای مطرح شده از سوی ترامپ، زمینه ساز اصلی حمله مرگبار گروه های راستگرای افراطی به ساختمان کنگره بوده است.

این تازه ترین شکایت مطرح شده از سوی گروه های غیرمدنی به شمار می رود تا ترامپ را در قبال اظهارات و رفتارهایش در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، پاسخگو کند.

انتهای پیام/