شهر خبر

در پی انفجارهای مرگبار کابل؛

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و انگلیس پیرامون اقدامهای ضدتروریسم

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و انگلیس پیرامون اقدامهای ضدتروریسم

وزیر خارجه ایالات متحده و انگلیس در گفتگویی تلفنی که پس از حمله های مرگبار کابل صورت گرفت، پیرامون اقدامات مشترک در حوزه مبارزه با تروریسم بحث و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که در پی یک سری حمله های مرگبار عصر پنج شنبه در نزدیکی فرودگاه کابل، «آنتونی بلینکن» با «دومینیک راب» همتای انگلیسی خود تلفنی گفتگو و با وی پیرامون اقدامهایی مشترک برای مبارزه با تروریسم بحث و گفتگو کرد.

پرایس در بیانیه ای که شامگاه پنج شنبه به وقت محلی منتشر شد، اعلام کرد: «وزیر خارجه آنتونی بلینکن با وزیر خارجه انگلیس، دومینیک راب در پی حمله تروریستی وحشتناک در شهر کابل صحبت کردند. دو طرف بر سر اهمیت تداوم همکاری نزدیک در حوزه مبارزه با تروریسم توافق کردند و همچنین در مورد مشارکت بین المللی برای آینده افغانستان بحث و رایزنی کردند».

گفتنی است که عصر روز پنج شنبه دو انفجار مهیب در نزدیکی فرودگاه کابل و حومه پایتخت افغانستان به وقوع پیوست. گروه تروریستی داعش خراسان مسئولیت این حمله مرگبار را برعهده گرفت.

بنا به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، این انفجارهای تروریستی دستکم ۱۰۳ کشته- ۹۰ تبعه افغان و ۱۳ غیرنظامی آمریکایی- برجای گذاشته است، در حالیکه سایر رسانه ها از زخمی شدن بیش از ۱۵۰ تن خبر دادند.