شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاکستان#وزارت خارجه

بیانیه وزارت خارجه پاکستان درباره دیدارهای قریشی با مقام‌های ایرانی

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای درباره سفر امروز وزیر امور خارجه این کشور به تهران و دیدار با رئیس جمهوری و وزیرخارجه کشورمان، اعلام کرد: پاکستان متعهد به تقویت روابط برادرانه با ایران در تمامی زمینه‌ها است.

بیانیه وزارت خارجه پاکستان درباره دیدارهای قریشی با مقام‌های ایرانی

به گزارش منیبان؛ از روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، «شاه محمود قریشی» عصر پنجشنبه وارد تهران شد و به ترتیب با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر جدید امور خارجه و سپس با آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: قریشی در دیدار با دکتر رئیسی از جانب عمران‌خان نخست وزیر پاکستان، دعوتنامه سفر به پاکستان را تسلیم رئیس جمهوری ایران کرد که مورد استقبال و پذیرش وی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه پاکستان در مورد آخرین وضعیت افغانستان، رئیس جمهوری ایران را از دیدگاه اسلام‌آباد آگاه و بر رویکرد هماهنگ تاکید کرد.

وی افزود که برای همسایگان افغانستان تداوم رایزنی ها مهم است زیرا صلح در افغانستان منافع اقتصادی و سیاسی را برای منطقه به دنبال خواهد داشت.

قریشی از حمایت‌های مستمر ایران از مواضع منطقه‌ای پاکستان از جمله مسئله کشمیر به ویژه از سوی مقام معظم رهبری قدردانی کرد.

وی همچنین پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به اعضای کابینه دولت جدید ایران را به رئیسی تبریک گفت.

وزیر امور خارجه پاکستان بر تعهد و تمایل این کشور برای همکاری با ایران در همه زمینه ها و تقویت بیش از پیش روابط برادرانه تاکید کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: رئیس جمهوری ایران با ابراز خرسندی از دیدار با قریشی، از سفر وزیر امور خارجه پاکستان به دلیل تقویت رویکرد منطقه‌ای با تمرکز بر اوضاع افغانستان قدردانی و ابراز امیدواری کرد که افغانستان به صلح و ثبات برسد.

 

دعوت از امیرعبداللهیان برای سفر به پاکستان 

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین با اشاره به دیدار قریشی و هیات همراه با دکتر «حسین امیر عبداللهیان» وزیر جدید امور خارجه کشورمان، اعلام کرد: وزیر امور خارجه پاکستان کسب رای اعتماد از مجلس را به وزیر امور خارجه ایران تبریک و از وی برای سفر به اسلام‌آباد دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه پاکستان در مورد وضعیت افغانستان اظهار داشت که یک رویکرد هماهنگ برای امنیت، ثبات و حل و فصل سیاسی فراگیر در این کشور مهم است.

وی تاکید کرد: بازگشت صلح در افغانستان انگیزه‌ای برای یکپارچگی بیشتر اقتصادی، ارتباطات منطقه‌ای و تسهیل روابط بین ملت‌های منطقه را فراهم می آورد.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه خود به نقل از اظهارات امیر عبداللهیان نوشت: وزیر امور خارجه ایران با گرمی از قریشی و هیات همراه استقبال و بر سیاست ایران برای تداوم روابط مستحکم میان دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین ابتکار وزیر خارجه پاکستان برای پیشبرد رویکرد منطقه‌ای در مورد افغانستان برای منافع متقابل در منطقه استقبال کرد.

در این دیدارها نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان و سفیر پاکستان در ایران حضور داشتند.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: قریشی و اعضای هیات این کشور پس از دیدار با مقام‌های بلندپایه ایران، ساعاتی پیش فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کردند.