شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان

در یک کنفرانس خبری در برلین؛

صدراعظم آلمان انفجارهای تروریستی کابل را محکوم کرد

صدراعظم آلمان انفجارهای تروریستی کابل را محکوم کرد

بلندپایه ترین مقام اجرایی در آلمان حمله های ترویستی مرگبار روز پنج شنبه در نزدیکی فرودگاه کابل را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «آنجلا مرکل» صدراعظم آلمان در یک کنفرانس خبری در شهر برلین حمله‌های تروریستی به غیرنظامیان افغانی را که در محوطه بیرونی فرودگاه بین المللی کابل جمع شده بودند، به شدت محکوم کرد و گفت که مقامات آلمانی تصور می‌کنند که این حمله‌ها توسط بمب گذاران انتحاری انجام شده است.

به گفته این مقام بلندپایه آلمان، «تروریستها مردمی را هدف قرار دادند که در دروازه (شرقی فرودگاه) منتظر بوده و امیدوار بودند که برای آزادی و امنیت خود (به خارج از افغانستان) سفر کنند».

مرکل در ادامه به مردم آلمان قول داد که به کمک خود به کارکنان محلی افغانستان، اعضای خانواده آنان که قادر به ترک این کشور نبوده‌اند، ادامه خواهد داد.

صدراعظم آلمان در ادامه خاطرنشان کرد که «مارکوس پوتزل» وزیر خارجه آلمان در حال گفتگو با طالبان است و برلین گام‌های بعدی خود را با شرکای بین المللی آلمان هماهنگ خواهیم کرد.

گفتنی است، در پی وخیم شدن وضعیت امنیتی در کابل و همچنین نزدیک شدن به ضرب الاجل تحمیلی آمریکا (۳۱ آگوست) برای خروج تمام نیروهای نظامی خارجی، ارتش آلمان پروازهای تخلیه و انتقال اتباع و نظامیان خود از فرودگاه را در روز پنج شنبه به پایان رساند.