شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#افغانستان#رییس جمهور

شوخی رییس جمهور آمریکا با افغانستان برایش دردسرساز شد

فارس نوشت: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به سوال یک خبرنگار درباره خروج آمریکایی‌ها از افغانستان، واکنش‌هایی منفی به همراه داشت.

به گزارش منیبان، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، روز چهارشنبه خبرنگار شبکه «اِن‌بی‌سی» از بایدن پرسید، اگر پس از موعد مقرر نهم شهریور برای خروج نیروهای آمریکا از افغانستان، همچنان شماری از آمریکایی‌ها در این کشور باقی مانده باشد دولت آمریکا چه خواهد کرد؟

بایدن در پاسخ به او گفت: «تو اولین کسی هستی که با آن تماس می‌گیرم». این پاسخ بایدن موجی از انتقادات را علیه او در فضای مجازی به همراه داشت.

یکی از کاربران توئیتر در واکنش به این جمله بایدن نوشت: «بایدن انسانی بی عاطفه و بی ارزش است. "اولین کسی هستی که با آن تماس می‌گیرم" آیا این مسئله برای او جنبه شوخی دارد؟»

یک کاربر دیگر توئیتر نوشت: «بایدن باید بابت چنین سهل‌انگاری استیضاح شود! رئیس جمهوری افتضاح که هنگام گفتن این جمله می‌خندد. بسیار تهوع آور است!»

«رونی جکسون» عضو جمهوری‌خواه و تندرو مجلس نمایندگان آمریکا نیز در حساب توئیتری خود نوشت: «اوخندید و بعد کارکنانش صدای آن را قطع کردند. همه اینها برای او یک شوخی است. این خنده‌دار نیست! او باید فوراً استعفا دهد».

 در ویدئویی که جکسون از این شوخی بایدن منتشر کرد، لحظه‌ای که رئیس جمهور آمریکا سوال خبرنگار ان‌بی‌سی را می‌دهد، صدای میکروفون قطع می‌شود.

«پیتر الکساندر» خبرنگاری که این سوال را پرسیده بود در حساب توئیتری خود، جمله‌ای که بایدن در پاسخ گفته بود را تأیید کرد و نوشت او به سوال هیچ خبرنگاری پاسخ نداد.