شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#یمن#بمباران#مسکونی

المسیره گزارش داد:

شهادت یک یمنی در پی بمباران جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی

شهادت یک یمنی در پی بمباران جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی

جنگنده و توپخانه ارتش متجاوز سعودی-آمریکایی با شلیک بیش از ۱۶ راکت به مناطق مختلف یمن مناطق مسکونی را ویران و یک تن را به شهادت رساندند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، جنگنده‌های سعودی-آمریکایی با شلیک ۱۴ راکت بخش‌هایی از صرواح و ماهلیه و رحبه را در یمن هدف گرفتند.

براساس این گزارش، دو راکت دیگر هم از سوی جنگنده‌های متجاوز سعودی به سوی مناطق مسکونی ناطع شلیک شد.

همزمان با این حمله، خبرنگار المسیره از استان صعده از شهادت یک شهروند یمنی در منطقه الرقو واقع در بخش مرزی منبه در پی بمباران‌های ارتش سعودی خبر داده است.

پیشتر «هنریا فور» مدیر اجرایی سازمان یونیسف، اعلام کرده بود که در پی ادامه محاصره هوایی، زمینی و آبی یمن توسط ارتش سعودی هر ده دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد و نزدیک به ۱۱.۳ میلیون کودک برای ادامه حیات خود به کمک‌های بشردوستانه نیاز مبرم دارند.

وی در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: «در یمن هر ده دقیقه، یک کودک به دلایلی که امکان پیشگیری از آن وجود دارد، از جمله سوءتغذیه و بیماری، جان خود را از دست می‌دهد».

مدیر اجرایی سازمان یونیسف در ادامه افزود: «امروز در یمن نزدیک به ۲۱ میلیون نفر از جمله ۱۱.۳ میلیون کودک به کمک‌های بشردوستانه برای ادامه حیات نیاز دارند و ۲.۳ میلیون کودک از سوءتغذیه مزمن و حدود ۴۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند و با مرگ حتمی رو به رو هستند».

مدیر اجرایی یونیسف همچنین اشاره کرد که بیش از ۱۰ میلیون کودک و ۵ میلیون زن در یمن از مراقبت‌های بهداشتی کافی بی بهره هستند.