شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ایران خودرو#دنا پلاس

ثبت نام ایران خودرو ( دنا پلاس توربو اتوماتیک )

ایران خودرو (هلدینگ)

طبق اطلاعیه‌ای که از سوی شرکت ایران خودرو منتشر شده است، این خودروساز مرحله بیست و یکم فروش فوق‌العاده بعضی محصولات خود را از تاریخ پنجشنبه چهارم شهریور ماه ۱۴۰۰ لغایت شنبه ششم شهریور ماه برپا کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این مرحله از فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو نام سه مدل دنا پلاس توربو اتوماتیک، پژو پارس بنزینی و رانا پلاس به چشم می‌خورد که قیمت مصوب برای دنا پلاس توربو اتومات معادل ۳۹۰میلیون و ۸۹هزار تومان اعلام شده است.

 متقاضیان می‌توانند از طریق وبسایت فروش ایران خودرو نسبت به شرکت در فرایند قرعه‌کشی این سه ماشین داخلی اقدام کنند. افراد منتخب در قرعه‌کشی نیز مدت ۵ روز فرصت دارند مبلغ مورد نظر را به حساب شرکت ایرانخودرو واریز کرده تا نهایتا ظرف ۹۰ روز آینده اتومبیل خود را دریافت کنند.

معرفی دنا پلاس توربو اتوماتیک

شرکت ایران خودرو در سال ۹۵ از یک محصول جدید به نام دنا پلاس رونمایی کرد که در بخش‌هایی مثل گرافیک چراغ‌های جلو و عقب و همچنین طرح پروفیل جانبی، به ویژه پنجره عقب نسبت به دنا معمولی تفاوت داشت. همچنین آپشن‌های بیشتری مثل سانروف، کروز کنترل، دوربین عقب، صفحه نمایش بزرگتر، کیسه‌های هوای جانبی و دیلایت نیز به لیست تجهیزات این مدل اضافه شده بود.

 دنا پلاس از لحاظ فنی تفاوتی با دنا معمولی نداشت و از همین رو شرکت ایران خودرو به منظور افزایش قدرت دنا پلاس، پیشرانه ۱.۷ لیتری EF7 توربوشارژ را به خدمت فرا خواند و نام این نسخه را دنا پلاس توربو گذاشت.

از سال ۹۹ نیز گیربکس پنج دنده دستی در دنا پلاس توربو با یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک ساخت شرکت DAE چین جایگزین شد که حاصل آن تولد دنا پلاس توربو اتوماتیک بود.

دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور تنفس طبیعی ۱.۷ لیتری توربوشارژ خود توانی معادل ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر دریافت می‌کند. گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیز واسطه انتقال قدرت به سوی چرخ‌های جلو شده تا شتاب ۰ تا ۱۰۰ این سدان نسبتا سنگین وزن ۱۴۰۰ کیلوگرمی به رقم ۱۱ ثانیه برسد.

حداکثر سرعت دنا پلاس توربو اتوماتیک حدود ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و در این بین حدود ۸.۱ لیتر به ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت سوخت مصرف می‌شود.

شاخص‌ترین امکانات رفاهی ایمنی دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز شامل موارد زیر خواهد بود:

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه سرنشینان عقب، صندلی راننده و سرنشین جلو ۸حرکته برقی، پشت سری صندلی‌های جلو قابل تنظیم، فرمان برقی با کلیدهای کنترل، حسگر پارک عقب، کروز کنترل، دیلایت، چراغ‌های مه شکن، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با نویگیشن، دوربین عقب، بلوتوث، چهار کیسه هوای جلو و جانبی، آینه‌های بغل تاشونده برقی، سانروف.