به گزارش برنا؛ اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه های تصویری ایران به مناسبت انتخاب محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن آرزوی موفقیت در توسعه کسب و کار د‌ر حوزه فرهنگ و هنر، خواستار پیگیری مطالبات اتحادیه شد .

 در متن این پیام آمده است:

جناب آقای دکتر محمدمهدی اسماعیلی 

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام و احترام

اکنون که با تائید نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا چهار سال آینده مسئولیت بزرگ اداره امور فرهنگ و هنر کشور بعهده جنابعالی واگذار شده است، این اتحادیه برای شما آرزوی موفقیت و پیروزی در جهت اعتلای شاخصهای کلان فرهنگی و رفع مشکلات عدیده اصحاب فرهنگ و هنر را دارد.

به عنوان یک وظیفه صنفی،  نکاتی را پیشنهاد می کنیم که امید است با درایت و دوراندیشی در اولویت برنامه کاری خود منظور نمایید:

۱) ارائه یک برنامه فوری جهت رفع موانع تولید در حوزه سینما و نمایش خانگی (نظیر مقررات دست و پا گیر، اختلاف مراجع ذیصلاح نظارتی، مالیات، تامین اجتماعی و ... که توسط این اتحادیه احصا شده و راه حلهایی برای آن اندیشیده است)

۲)حمایت از مراکز فیلمسازی با هدف کارآفرینی و در آمدزایی به ویژه در عرصه پرمخاطب نمایش خانگی 

۳) رتبه بندی مراکز فیلمسازی سراسر کشور به منظور ارتقای کمی و کیفی تولیدات

۴) اهتمام به اجرای مفاد قانون برنامه ششم توسعه در زمینه استقرار نظام صنفی فرهنگ و هنر،  تضمین امنیت شغلی، حمایت از حقوق اصحاب فرهنگ و هنر و تنظیم مناسبات میان آنان 

۵) واگذاری نظام اکران به تشکلهای صنفی رسمی 

۶) حمایت از مخاطبان سینما که در دو سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا از سالنهای سینما محروم مانده‌اند

ما به عنوان یک تشکل بخش خصوصی با امید به آینده، معتقدیم تنها با گفتگو، همدلی و همکاری می توان مشکلات و کاستی‌ها را از پیش روی برداشت. 

اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران.