به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این مراسم که با حضور مسئولان فدراسیون کشتی، محمد بنا و پژمان درستکار سرمربیان و اعضای تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد از جمله محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی دارندگان مدال طلا و برنز کشتی فرنگی و حسن یزدانی و امیرحسین زارع دارندگان مدال نقره و برنز کشتی آزاد المپیک توکیو، برگزار شد، ابتدا کلیپی از عزاداری کشتی گیران در ایام محرم پخش شد.

در ادامه سید محمدکاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در صحبت هایی بیان داشت: آن چیزی که ورزشکار را به اوج می رساند انگیزه ای شرافتمندانه است. هم اکنون کنار هم گرد آمده ایم تا زادروز تولد آقا تختی و روز کشتی را گرامی بداریم و دلیل اصلی آن این است که ایشان برای پیشرفت فقط انگیزه های فردی نداشت، بلکه وطن دوستی، اعتلای کشور و برافراشته شدن پرچم آن و افتخار کردن به قومیت ها از جمله انگیزه هایی بود که تختی داشت و وی را تا امروز ماندگار کرده است.

پس از صحبت های دکتر موسوی، کلیپی از جهان پهلوان تختی و دلاوری های این مرد بزرگ در میدان کشتی پخش شد.

در ادامه سعید میرزاشفیع پیشنهاد دهنده روز کشتی گفت: همیشه سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی گرامی داشته می شد. اما در ذهن من این نکته جرقه خورد که تولد ایشان را جشن بگیریم و شادی کنیم و این به این بهانه  نسل های مختلف کشتی کنار هم جمع و با هم آشنا شوند. از همه کسانی که این موضوع را هماهنگ و پیگیری کردند تشکر می کنم.

در پایان این برنامه توسط محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، ابراهیم مهربان سرپرست دبیری فدراسیون و نبی دهمرده رئیس هیئت کشتی استان سیستان و بلوچستان از حسن یزدانی، محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و امیرحسین زارع مدال آوران ایران در المپیک توکیو، با اهدای شال پهلوانی، لوح یادبود و پاداش ریالی تجلیل بعمل آمد.

لازم به ذکر است، رئیس هیئت کشتی استان سیستان و بلوچستان پیش از برگزاری رقابت های المپیک قول اهدای پاداش نقدی 50، 30 و 20 میلیونی برای مدال آوران طلا، نقره و برنز المپیک را داده بود که به قول خود عمل کرد.