شاید بعضی‌ها از داشتن موهای نازک خوشحال باشند چون فکر می‌کنند که حالت دادن به این موها ساده است و به استفاده از سشوار یا ابزارهای حرارتی مانند اتوی مو نیازی ندارد. با این‌حال، میلیون‌ها خانم با این نوع مو در سراسر جهان می‌گویند که جمع کردن موهای نازک یا به‌وجود آوردن حجم طبیعی در آنها غیرممکن است.

به گزارش علاج نیوز،اگرچه حالت دادن به مو‌های نازک می‌تواند دشوار و چالش‌برانگیز باشد، اما با کمک ترفندهای ساده می‌توانید حالت بهتر و سالم‌تری به آنها بدهید.

موهای کوتاه‌تر حجم بیشتری ایجاد می‌کنند

هرچقدر که موهای بلندتری داشته باشید، موها نیز بیشتر روی کف سر سنگینی می‌کنند و حالت افتاده‌تری به خود می‌گیرند. این حالت باعث می‌شود که موهای نازک بدون حجم و بیش از حد صاف به نظر برسند. بنابراین اگر موهای نازک خود را کوتاه کنید، می‌بینید که این موها نه‌تنها حجیم‌تر به نظر می‌رسند بلکه انگار کمی ضخیم‌تر می‌شوند.

از انتخاب مدل موی چتری هم دوری کنید چون الگوی ریزش موی زنانه معمولا از ناحیه تاج موها شروع می‌شود و با انتخاب این مدل مو دقیقا مهم‌ترین بخش از موهای خودتان را بیش از حد دستکاری می‌کنید.

از شامپو و نرم‌کننده حجم‌دهنده و سبک استفاده کنید

از محصولاتی که آبرسانی عمیقی را برای موها و پوست سر انجام می‌دهند، دوری کنید چون قطعا باعث می‌شوند که موهایتان سنگین‌تر و بی‌حالت‌تر به نظر برسند. مهم‌ترین گام برای حجم دادن به موهای نازک در حمام شروع می‌شود. بنابراین همیشه از شامپو و نرم‌کننده حجم‌دهنده و سبک استفاده کنید. ضمنا هرگز ریشه موهای نازک را به نرم‌کننده آغشته نکنید چون حالت روغنی به کف سر می‌دهد و موها را سنگین‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ضخیم کردن مو با این روش‌ها

موها را برخلاف جهت اصلی شانه کنید

بهتر است شانه دندانه‌ریز تهیه کنید و موها را دقیقا از ناحیه ریشه برخلاف جهت خواب پولک‌های کوتیکول شانه کنید. به این نحوه شانه کردن Backcombing می‌گویند. هنگام شانه کردن معکوس موها می‌توانید از اسپری حجم‌دهنده کمک بگیرید و سپس این کار را چندبار تکرار کنید تا به حالت مطلوبی برسید.

موی خانم‌های دارای موی نازک معمولا زودتر از حالت عادی چرب می‌شود، اما شستن روزانه موها با شامپو هم باعث می‌شود که ترشح چربی در پوست سر آنها افزایش یابد. بنابراین سعی کنید که شامپو زدن موها را به سه تا چهار بار در هفته محدود کنید.

استفاده از شامپوی خشک در فاصله میان روزهای شست‌وشوی موها نیز می‌تواند شرایط شما را بهتر کند. با این ترفند هم شرایط پوست سرتان به تعادل می‌رسد و هم حجم موهایتان برای مدت‌زمان طولانی‌تری در حالت مطلوب باقی می‌ماند. فقط فراموش نکنید که استفاده از محصولات حالت‌دهنده روغنی و چرب به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود چون به‌راحتی موها را سنگین‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند که موهای شما نازک‌تر از قبل به نظر برسند.

از سرم رشد مو استفاده کنید

اگرچه روش‌های موثری برای حالت دادن به مو‌های نازک وجود دارند، اما باید به ترمیم موهای نازک از درون بدن هم فکر کنید. برای این کار باید از سرم‌های رشد مو کمک بگیرید تا در درازمدت بتوانید تراکم موها را تا ۵۰ درصد افزایش دهید. این سرم‌ها همچنین ریزش موها هنگام شانه زدن و شستن آنها را کاهش می‌دهند و درنتیجه سلامت عمومی موهای نازک را ارتقا می‌بخشند.