شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#الجزایر#امارات

واکنش امارات و عربستان به قطع روابط دیپلماتیک الجزایر و مغرب


واکنش امارات و عربستان به قطع روابط دیپلماتیک الجزایر و مغرب

امارات و عربستان در بیانیه‌ای از اقدام الجزایر مبنی بر قطع روابطش با مغرب ابراز تاسف کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید، «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات روز چهارشنبه از تحولات اخیر در روابط میان الجزائر و مغرب ابراز تاسف کرد.

وی تاکید کرد: امارات متحده عربی به استحکام روابط مثبت عرب‌ها و وحدت و توسعه آنها برای خدمت به منافع مردم و افزایش رفاه آنها تمایل دارد.

عبدالله بن زاید در ادامه افزود که امارات برای تقویت و تحکیم روابط عربی تلاش می‌کند و از روابط برادرانه و مستحکم با مغرب و الجزائر برخوردار است و برای تقویت این روابط به نفع مسائل عربی تلاش می‌کند.

وزارت خارجه عربستان سعودی نیز در بیانیه‌ای ضمن تأسف از تحولات پیش آمده در روابط میان الجزایر و مغرب برای بازگشت روابط دو کشور به وضعیت گذشته ابراز امیدواری کرد.

روز سه شنبه «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر قطع روابط دیپلماتیک کشورش با مغرب را اعلام کرد و افزود الجزایر سیاست‌های یکجانبه مغرب را محکوم می‌کند و رهبران مغرب مسئول بحران‌های روز افزون بین دو کشور هستند.

لعمامره اظهار داشت: اخرین مورد اقدامات خصمانه مغرب، اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از خاک این کشور علیه الجزایر است. از سال 1948 میلادی تاکنون سابقه نداشت که یک وزیر اسرائیلی از یک کشور عربی علیه کشور عربی دیگر اظهاراتی خصمانه مطرح کند.

وزیر خارجه مغرب از این تصمیم الجزایر در قطع روابط میان دو کشور ابراز تاسف کرد و آن را کاملا غیرقابل توجیه و قابل پیش بینی خواند.

الجزایر نخستین کشور آفریقایی است که به پذیرش رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا اعتراض کرد و سپس رهبری 14 کشور دیگر برای اعتراض به این تصمیم و اخراج اسرائیل از اتحادیه آفریقا را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/