شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#غزه#حماس

حماس: حمله جدید اسرائیل علیه غزه در حال حاضر بعید است


حماس: حمله جدید اسرائیل علیه غزه در حال حاضر بعید است

عضو دفتر سیاسی حماس با تاکید بر شکست اسرائیل در تجاوزات اخیر خود اعلام کرد که هرگونه حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به نوار غزه بعید است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، «محمود الزهار»، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که تشدید درگیری اخیر در نوار غزه باعث فشار بر رژیم اسرائیل می‌شود تا جنایات خود را علیه ملت فلسطین متوقف کند.

الزهار هرگونه حمله احتمالی اسرائیل به نوار غزه را رد کرد و گفت ارزیابی کلی این است که اسرائیل هرگز دست به ماجراجویی جدیدی نخواهد زد و رژیم صهیونیستی منطقه را وارد جنگ تازه‌ای نخواهد کرد درحالی‌که هنوز رژیم صهیونیستی نتوانسته است پیامدهای جنگی که در ماه می متحمل شد، جبران کند و میزان خسارتی که در این جنگ برای اسرائیل وارد شد، در تاریخ این رژیم رخ نداده بود.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه افزود: اظهارات اخیر آن‌ها نشان می‌دهد که رهبران اسرائیل متوجه‌اند که توانایی‌های حماس و گروه مقاومت در طول جنگ تحت تاثیر آن‌ها قرار نگرفته است و حماس می‌تواند دستاوردهای بیشتری نیز از آنچه در این جنگ محقق شده است، به دست بیاورد.

اخیراً گروه‌های فلسطینی به برگزاری جشنواره‌هایی در نزدیکی مرز شرقی نوار غزه بازگشتند. فعالان همچنین پرتاب بالن‌های آتش زا از نوار غزه را از سر گرفتند که باعث آتش سوزی در مناطق اسرائیلی در مجاورت این نوار شد.

رژیم صهیونیستی در 10 مه، حمله‌ای 11 روزه به نوار غزه انجام داد که به دنبال این حمله 260 فلسطینی شهید و هزاران نفر زخمی شدند.

الزهار در خصوص پروژه مقاومت تاکید کرد که که هر فلسطینی حق دارد در هر مکانی از خود به هر نحوی دفاع کند و اگر راه‌های مسالمت آمیز شکست بخورد ، این حق ماست که برای دفاع از سرزمین خود با هر آنچه می‌توانیم مسلح شویم.

وی افزود: اسرائیل دارای بمب‌های هسته‌ای است، بنابراین آیا منطقی است که فلسطینیان از حمل اسلحه برای دفاع از خود محروم باشند؟ به ویژه از آنجایی که تشکیلات خودگردان فلسطین این ماموریت را رها کرده و بر یک اصل اشتباه و جنایتی به نام همکاری امنیتی با اسرائیل تکیه کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: پروژه حماس پروژه مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی است و این یک پروژه جنگی نیست. جنگ یکی از ابزارهای مقاومت است.

این عضو حماس در ادامه گفت: ما جنگ‌های تصادفی و بدون حساب و کتاب را نمی‌خواهیم؛ اما جنگ نهایی را می خواهیم که سرزمین ما را آزاد کند،همانطور که بسیاری از کشورهای استعماری سرزمین خود را با مقاومت آزاد کردند و ما خود را برای آن آماده می‌کنیم.

الزهار گفت، ما در نبرد اخیر با رژیم صهیونیستی توانستیم الگویی برای نحوه صدمه زدن به دشمن ارائه دهیم و اینکه در صورت فراهم بودن شرایط مناسب فلسطین را چگونه آزاد کنیم.

وی در مورد انتظار برای تصمیمات دادگاه‌های اسرائیلی در خصوص اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان در محله «شیخ الجراح» در قدس اشغالی، این تصمیمات را سیاسی و مغرضانه توسط سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل دانست.

تبادل اسراء

رهبر ارشد جنبش حماس در مورد مذاکرات تبادل اسراء بین اسرائیل و حماس تأکید کرد که تحرکات در این زمینه ادامه دارد ، اما تا کنون هیچ توافق نهایی حاصل نشده است.

الازهر تاکید کرد که جنبش حماس تلاش می‌کند تا این مبادله از طریق مذاکره انجام شود و یک میانجی قابل قبول برای آزادی اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل است.

وی اعلام کرد:هیچ راهی برای آزادی اسرای ما وجود ندارد مگر از طریق معامله اسرا ، همانطور که در قرارداد «شالیت» در سال 2011 اتفاق افتاد.خوش‌بینی اسرائیل نیز اشتباه است.

الازهر گفت: اسرائیل در حال حاضر بازی امنیتی و تلاش‌های اطلاعاتی را انجام می‌دهد و معتقد است که می‌تواند اسیران خود را بدون هیچ گونه قیمتی به دست آورد.بدین ترتیب ما تلاش می‌کنیم آنچه را که در دست داریم (سربازان اسرائیلی) حفظ کنیم و اگر فرصت دیگری برای افزایش تعداد آنها داشته باشیم، این کار را انجام می‌دهیم.

این عضو سیاسی جنبش حماس از افشای وضعیت سلامتی سربازان اسرائیلی بازداشت شده در غزه و یا افشای زنده یا اجساد آنها خودداری کرد و تنها گفت: ما هیچ اطلاعاتی در این زمینه نمی‌دهیم.

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

در زمینه‌ای دیگر، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس از هرگونه تلاش برای تقریب بین کشورهای عربی استقبال کرد و گفت تنها چیزی که جنبش حماس آن را رد می‌کند این است که این نزدیکی به لغزش بیشتر کشورهای عربی در مسیر عادی سازی با اسرائیل کمک کند.

محمود الازهر در ادامه گفت:ما علاقه ای به ادامه بیگانگی بین کشورهای عربی نداریم و از همه تلاش‌هایی که به دنبال آشتی و احیای مجدد روابط هستند استقبال می‌کنیم.

وی افزود: ما از کشورهایی که به ایجاد روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی روی آورده‌اند و به ابزارهای اسرائیل علیه ملت فلسطین تبدیل شده‌اند، استقبال نخواهیم کرد و از آن‌ها می‌خواهیم از این راه برگردند و از فلسطین حمایت کنند.

انتهای پیام/