شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت
نخستین جلسه هئیت دولت سیزدهم|

رئیس جمهور: مهار تورم یکی از اولویت‌های مهم دولت است/ وزرا برای خدمت به مردم شب و روز نشناسند/بهترین ملاک اجرای عدالت، اجرای قانون است

رئیس جمهور در نخستین جلسه هئیت دولت سیزدهم گفت: لازم است که به وزرای محترم که موفق شدند اعتماد مجلس شورای اسلامی را کسب کرده و به حمدالله با آرای قابل توجهی به عنوان وزیر در دولت مشغول به کار شدند، شب و روز نشناسند و با همه وجود نیرو‌های خود را به کار گیرند.

خبرگزاری میزان - آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نخستین جلسه هئیت دولت سیزدهم ضمن تقدیر از دولت‌های گذشته گفت: ما امروز شاهد شرایطی در کشور هستیم که این شرایط شایسته ملت بزرگ ایران نیست و حتماً این شرایط باید در زندگی مردم تغییر کند و این نیازمند هم برنامه است و هم نیازمند مردان و زنان با اراده‌ای است که در این میدان نقش آفرینی می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: بدون تردید خداوند متعال هم بر این عزم و اراده و این انسجام و یکپارچگی برکت خواهد داد و انشالله شرایط متفاوت خواهد شد؛ لازم است که به وزرای محترم که موفق شدند اعتماد مجلس شورای اسلامی را کسب کرده و به حمدلله با آرای قابل توجهی به عنوان وزیر در دولت مشغول به کار شدند، شب و روز نشناسند و با همه وجود نیرو‌های خود را به کار گیرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما در برخی از حوزه‌ها دچار عقب ماندگی جدی هستیم و این عقب ماندگی باید جبران شود،تصریح کرد: مردم باید احساس پیشرفت کنند، مردم باید احساس اجرای عدالت کنند و احساس کنند که عدالت در سخن نیست؛ ما باید نشان دهیم به نام نظام جمهوری اسلامی و به نام دولت اسلامی مصمم هستیم که عدالت را اجرا کنیم و بدانیم اولاً بهترین ملاک اجرای عدالت در امروز، اجرای قانون است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما نباید گرفتار دیوان‌سالاری و گرفتار نوعی پیچیدگی‌های اداری شویم،تاکید کرد: وزرا باید آن منافذ فساد خیز را در وزارتخانه خود بشناسند و اصلاح کنند تا ما هر روز شاهد بروز یک موضوع و ساختن یک پرونده و یک مسئله جدی در کشور نباشیم و  ما باید برویم و بستر‌های فساد را بشناسیم. باید ساختار‌های فساد را اصلاح کرد

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ما باید مصادق الوعد‌ه باشیم،اظهارداشت: باید از نگاه مردم اینگونه باشد که دولت هر حرفی زد باید اجرا بکند و نباید موضوعات جنبه رسانه‌ای و تبلیغاتی به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه دو مسئله مهم  مدنظر دولت است، بیان داشت: موضوع اول ما مقابله با کرونا است، مسئله کرونا را باید همه دستگاه‌ها پیگیری کنند و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند چراکه امروز نیرو‌های مسلح در این زمینه کمک رسان هستند لذا انچه در مقابله با کرونا انجام شده خوب بوده اما حتماً کافی نبوده است و باید گام‌هایی در این زمینه برداشته شود؛ ما در رابطه با این ویروس نباید منفعل عمل کنیم ما حتماً باید نگاهمان از نگاه منفعت به فعال تغییر دهیم.

رئیس جمهور اظهارداشت: همچنین مهار تورم  یکی از اولویت های دیگر دولت است.

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیئت دولت گفت: شنبه ۶ شهریورماه هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهد کرد.

ادامه دارد ...