ماموران آب به خانه زنان تنها می رفتند / بازداشت شیطان صفت های مشهد

مردان پلید که برای سرقت به خانه زنان تنها می رفتند و از خانه های آنها سرقت می کردند به دام افتادند.

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی مشهد در تشریح جزئیات این پرونده سرقت گفت: در پی افزایش سرقت های دوچرخه از مجتمع های مسکونی در مناطقی از شهر، گروهی از نیروهای کلانتری نجفی مشهد تحقیقات گسترده ای را در این باره آغاز کردند. بررسی های اولیه بیانگر آن بود که سارقان در پوشش مامور آب و برق زنگ یکی از واحدهای مجتمع مسکونی را به صدا درمی آوردند و بدون هیچ مشکلی وارد پارکینگ ها می شدند و با قیچی آهن بر به سرقت دوچرخه اقدام می کردند.

سرهنگ حسین دهقان پور افزود: وقتی ساکنان برخی مجتمع ها متوجه شگرد سارقان شدند، موضوع حضور ماموران شرکت های مختلف آب و برق و گاز را جدی گرفتند و با هوشیاری به همکاری با نهادهای خدماتی پرداختند. مقام ارشد انتظامی مشهد خاطر نشان کرد: تا این که چند روز قبل یکی از سارقان در حالی که کوله پشتی نیز داشت با همین شگرد وارد یک مجتمع مسکونی در شهرک نجفی شد که ناگهان اهالی متوجه ماجرا شدند و در حالی که سارق را تعقیب می کردند با پلیس 110 نیز تماس گرفتند. وی افزود: ماموران زمانی به محل رسیدند که دزد مذکور با جا گذاشتن کوله‌پشتی گریخته بود اما در بررسی مسیر فرار سارق، گوشی تلفن همراه وی نیز پیدا شد.

تحقیقات نشان داد: سارق با قرار دادن قیچی آهن بری در کوله پشتی زنجیر دوچرخه ها را می برید و آن ها را سرقت می‌کرد این در حالی بود که در همان زمان یکی از همدستان سارق با گوشی تلفن وی تماس گرفت و ماموران انتظامی بلافاصله در پوشش فروش دوچرخه های سرقتی وارد عمل شدند و با فرد تماس گیرنده در اطراف میدان شهید کاوه قرار صوری گذاشتند. وقتی مرد 45 ساله سوار بر خودروی وانت مزدا به محل قرار رسید ناگهان در محاصره پلیس قرار گرفت و دستگیر شد.

سرهنگ دهقان پور گفت: متهم در کلانتری اعتراف کرد: او فقط دوچرخه ها را به پایانه مسافربری منتقل می‌کند و سپس با بارنامه تحویل رانندگان اتوبوس می‌دهد تا در یزد به خریدار دوچرخه ها تحویل شود. این مقام انتظامی تصریح کرد: با همکاری متهم 45 ساله، نشانی فرد دیگری از اعضای این باند در منطقه قاسم آباد مشهد شناسایی شد و ماموران انتظامی در حالی مخفیگاه دزدان را به محاصره درآوردند که آنان در حال بارگیری دوچرخه های سرقتی به یک وانت کرایه ای بودند. وی افزود: با دستگیری دو متهم 43 و 37 ساله مشخص شد که آنان در سرقت های دوچرخه از مناطق مختلف مشهد نقش دارند. همچنین تحقیقات بیشتر درباره جوان 37 ساله که چند فقره سابقه کیفری داشت، بیانگر آن بود که وی همان سارق فراری تحت تعقیب پلیس است که در سرقت دوچرخه از مجتمع مسکونی ناکام مانده بود. 

  سرهنگ حسین دهقان پور با اشاره به اعترافات اعضای این باند گفت: بررسی های تخصصی ماموران با  نظارت و هدایت مستقیم سرگرد مهدی کسروی (رئیس کلانتری نجفی) نشان داد: اعضای باند در پوشش ماموران ادارات و سازمان های خدماتی مانند آب و برق و در هنگام ظهر وارد مجتمع های مسکونی می شوند و پس از سرقت دوچرخه ها، برای آنان فاکتور جعلی فروش درست می کنند و بعد هم با تهیه بارنامه های جعلی به استان های دیگر کشور می فرستند. 

رئیس پلیس مشهد گفت: اعضای‌باند روزی چند دوچرخه را با همین شگرد در مناطق نجفی، وکیل آباد، هاشمیه، رضویه و... سرقت می کردند و آنان را با قیمت بسیار پایینی به خریداران اموال سرقتی می‌فروختند به طوری که بلافاصله بعد از ارسال تصویر بارنامه از طریق فضای مجازی، پول ها به حساب بانکی دزدان واریز می شد و سپس مالخران نیز دوچرخه ها را در سایت‌های دیوار و شیپور به فروش می رساندند که تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

ساجدی