شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#رئیس جمهور

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد:

پاسخ رئیس جمهور آمریکا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران

پاسخ رئیس جمهور آمریکا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران

یک مقام آمریکایی اعلام کرده که رئیس جمهور این کشور در نظر دارد تا در جریان دیدار با نخست وزیر تل آویو اعلام کند که هنوز به در پیش گرفتن دیپلماسی با ایران پای بند است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده همزمان با سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن اعلام کرده که رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد تا در جریان دیدار با نخست وزیر تل آویو اعلام کند که هنوز به در پیش گرفتن دیپلماسی با ایران پای بند است.

در این گزارش، مقام آمریکایی اعلام کرده که بایدن با بنت درباره نگرانی‌های مرتبط با عدم کنترل فعالیت هسته‌ای ایران پس از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای، صحبت می‌کند و بایدن به بنت خواهد گفت که آمریکا نیز نگرانی‌های اسرائیل درخصوص تسریع برنامه هسته‌ای ایران را دارد، ولی در حال حاضر به دیپلماسی با تهران متعهد است.

این مقام آمریکایی همچنین به خبرنگاران گفته است که از وقتی دولت قبلی آمریکا از توافق هسته‌ای ایران خارج شد، برنامه هسته‌ای تهران به طور چشمگیری از کنترل خارج شده و در حال سرعت در هر هفته است.

مقام ناشناس آمریکایی همچنین افزود: ایران اکنون دارای سانتریفیوژها و ذخایر اورانیوم و فناوری پیشرفته‌تری است، به طوری که زمان گریز هسته‌ای در حال حاضر به چند ماه کاهش پیدا کرده است.

به گفته این مقام آمریکایی، اگرچه کاخ سفید از فعالیت‌های هسته‌ای ایران نگران است، اما بایدن هرگونه درخواست نخست وزیر تل آویو برای توقف و صرف نظر از بازگشت به برجام را رد خواهد کرد.

پیشتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام سفر خود به آمریکا را با هدف رایزنی‌های ضدایرانی با رهبران کاخ سفید عنوان کرده بود.

قرار است در این سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور آمریکا نیز دیدار کند و سفر بنت و دیدارش با بایدن اولین دیدار مستقیم دوطرف بعد از به قدرت رسیدن بنت در ماه ژوئن گذشته است. آنها تاکنون فقط تلفنی یا از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر گفت وگو کرده اند.

بنت به عنوان سومین مقام در منطقه خاورمیانه بعد از «عبدالله دوم» شاه اردن و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق است که با بایدن دیدار می‌کند.

بایدن پیشتر در جریان دیدار با «روون ریولین» رئیس سابق رژیم اسرائیل قصد خود برای دعوت از بنت به کاخ سفید ابراز داشت تا از این طریق دولت آمریکا به دیدگاه‌ها و مواضع کابینه جدید این رژیم گوش فرا داده و راههای همکاری در شماری از مسائل را بررسی کند.