شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج#لیگ برتری#انگلیس#گواردیولا#فرگوسن

اوله‌گنار سولشائر ۱۰۰تایی می‌شود

آماری ویژه از مربیان لیگ برتری در ۹۹ بازی اول/ چه کسی بهترین نتایج را گرفت؟

نتایج مربیان لیگ برتر انگلیس قبل از بازی شماره ۱۰۰ نشان می‌دهد بهترین عملکرد را ژوزه مورینیو، پپ گواردیولا و سرالکس فرگوسن داشته‌اند.

برترین مربیان لیگ برتر انگلیس بعد از ۹۹ بازی
خبرورزشی -

بارها خبر برکناری‌اش در رسانه‌ها منتشر شد و دفاعات متعددی بعد از کسب نتایج ضعیف به یک‌باره منچستریونایتد را از بحران خارج کرد. اوله‌گنار سولشائر حالا حدوداً ۲ سال و ۹ ماهی می‌شود که هدایت شیاطین‌سرخ را برعهده دارد و هنوز هم هواداران به او امیدوار هستند. هرچه باشد اوله مربی مطمئن اسطوره‌شان سرالکس فرگوسن است. هفته آینده سولشائر در دیدار مقابل ولورهمپتون برای صدمین مرتبه در لیگ برتر انگلیس روی نیمکت منچستریونایتد می‌نشیند. اما او در ۹۹ بازی قبلی چه نتایجی گرفته؟ آیا بین برترین مربیان تاریخ لیگ برتر در ۹۹ بازی قرار می‌گیرد؟

نتایج خاص آقای خاص

وقتی صحبت از شروع عالی و موفق در لیگ برتر می‌شود، کسی نمی‌تواند نتایج ژوزه مورینیو را زیر سؤال ببرد. آقای خاص خیلی فراتر از انتظار نتیجه گرفت و نشان داد موفقیت‌هایش با پورتو و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا اتفاقی نبود. مورینیو در ۹۹ بازی ابتدایی‌اش در لیگ برتر انگلیس موفق شد ۲۳۷ امتیاز جمع کند. تیم او ۷۳ برد در این مدت زمان گرفت که فقط پپ گواردیولا با او برابری کرده. مورینیو تنها کسی است که تیمش در ۹۹ بازی اول تعداد باخت‌هایش دو رقمی نشده. چلسی با او تنها در ۸ بازی شکست خورد و همان فصل اول هم قهرمان لیگ برتر شد.

سیتیزن‌ها و سرالکس

تا رده پنجم جدول ۳ مربی از منچسترسیتی و سرالکس فرگوسن اسطوره منچستریونایتد قرار دارند. این را در نظر بگیرید فرگوسن وقتی از آبردین آمد که منچستریونایتد در دوران خوبی قرار نداشت و حتی سرالکس خودش هم در ابتدا نتایج چندان خوبی نمی‌گرفت. در رده دوم لیست پپ گواردیولا قرار دارد. تیم او هم در ۹۹ بازی مثل تیم مورینیو موفق شد ۷۳ برد کسب کند. آمار خارق‌العاده برای تیم پپ زدن ۲۴۸ گل در ۹۹ بازی یعنی به طور میانگین ۲٫۵ گل در هر بازی بود. ۲۳۴ امتیاز سیتی در این مدت زمان با گواردیولا گرفت. تفاضل گل تیم گواردیولا هم ۱۶۵+ بود که شگفت‌انگیز است. این مربی اهل کاتالونیا در دومین فصل قهرمان لیگ برتر شد.

سرالکس فرگوسن همراه با منچستریونایتد در ۶۴ بازی از ۹۹ بازی ابتدایی پیروز شد. تیم او از لحاظ گلزنی آمار چندان خوبی نداشت و ۱۷۸ گل در ۹۹ بازی زد. به طور میانگین هم در هر بازی یک گل خورده بود. فرگی از سولشائر در مدت زمان مشابه ۲۴ امتیاز بیشتر گرفته بود.

اما در رده‌های چهارم و پنجم هم مانوئل پیگرینی و روبرتو مانیچی که هرکدام یک قهرمانی با منچسترستیی دارند، قرار گرفته‌اند. پیگرینی ۶۴ برد و ۲۰۹ امتیاز کسب کرد. آمار گلزنی سیتیِ این مربی شیلیایی هم خیلی خوب بود و ۲۳۰ گل در ۹۹ بازی به ثمر رساندند. مانچو هم که یک قهرمانی دراماتیک با سیتیزن‌ها داشت، ۶۱ برد کسب کرد و ۲۰۲ امتیاز گرفت.

ونگر، کلوپ و ۲ اسطوره

آرسن ونگر هم از ژاپن در سال ۱۹۹۶ به آرسنال آمد و مربی چندان شناخته‌شده‌ای نبود. با این حال توانست به تدریج آرسنال را تبدیل به تیم متفاوتی کند. ۷۰ گل خورده در ۹۹ بازی دومین آمار خوب بین ۱۰ مربی برتر است. او ۱۸۹ امتیاز کسب کرد و مرد ششم این لیست است.

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول که آمد تا قرمزها را بسازد، در ۹۹ بازی ابتدایی ۵۳ برد داشت و ۱۸۷ امتیاز گرفت. این مربی آلمانی که نفر هشتم لیست است آمار گلزنی تیمش را بالا برد و به ۲۰۶ گل در ۹۹ بازی رساند. به طور کلی برای لیورپولی که معمولاً بحران داشت آمار خوبی به شمار می‌رفت.

رده‌های هفتم و نهم متعلق به دو اسطوره اسکاتلندی و انگلیسی است. کنی دالگلیش که مدت‌هاست مربیگری نمی‌کند در بلکبرن قهرمان لیگ برتر هم شد. او در ۹۹ بازی ابتدایی ۵۵ برد داشت و ۱۸۸ امتیاز کسب کرد. دالگلیش در لیورپول قبل از آن جام‌های متعددی گرفته بود، اما سال‌ها بعد وقتی به‌عنوان مربی به آنفیلد برگشت شرایط چندان خوبی نداشت.

کوین کیگان هم نیوکاسل را به جایی رساند که حالا آرزوی هواداران است. شروع او قبل از دوران لیگ برتر بود، اما به اولین فصل لیگ برتر هم رسید. او فصل نخست کلاغ‌ها را قهرمان کرد. تیمش در ۹۹ بازی ۵۵ برد داشت و ۱۸۷ امتیاز گرفت. آمارش از لحاظ امتیازی مشابه کلوپ است، ولی تعداد بردهایش بیشتر و باخت‌هایش هم بیشتر بوده.

اوله دهم

اما نوبت به اوله‌گنار سولشائر رسیده که به جمع بزرگان اضافه شود. او، پپ گواردیولا و یورگن کلوپ تنها مربیانی هستند که از ۱۰ مربی برتر هنوز در لیگ برتر فعالیت می‌کنند. اوله در مقایسه با سرالکس فرگوسن فقط تعداد گل بیشتری دارد. تیم او در ۹۹ بازی ۵۲ برد کسب کرده، ۱۹ شکست داشته، ۱۸۱ گل زده و ۱۰۷ گل خورده. سولشائر که هنوز در حسرت جام است، در این مدت زمان ۱۸۴ امتیاز کسب کرده که کمتر از ۲ امتیاز به ازای هر بازی است.