شهر خبر

آمادگی بانکی‌ها برای صعود ۲۰ درصدی در کوتاه مدت

کارشناس بازار سرمایه گفت: از یک ماه گذشته (۱۵ روز کاری قبل) که روند نزولی یک ساله بورس تمام شده است، شاهد بالا رفتن شاخص گروه بانکی هستیم.

آمادگی بانکی‌ها برای صعود ۲۰ درصدی در کوتاه مدت

به گزارش منیبان، علی ملک لی کارشناس بازار سرمایه، در خصوص وضعیت شاخص گروه بانکی و اینکه شاخص شامل چه بانک‌های هست؟ اظهار کرد:گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل ۱۱ بانک  است که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به بانک ملت، بانک تجارت و بانک صادرات اشاره کرد.انتظار رشد ۲۰ درصدی در کوتاه مدت برای گروه بانکی وجود دارد


این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با بررسی تکنیکالی نمودار شاخص گروه بانکی بیان کرد: از یک ماه گذشته (۱۵ روز کاری قبل)، روند نزولی  یک ساله این گروه تمام شده است و در حال حاضر شاهد بالا رفتن شاخص این گروه هستیم.

او در ادامه افزود: در دو روز گذشته شاهد معاملات خوب و پرحجمی از این گروه بوده ایم که به این سبب و موارد دیگر، انتظار روند رو به رشد و خوبی را از این گروه را داریم، به طوری که در کوتاه مدت (۲ تا ۳ ماه آینده) انتظار رشد حداقل ۲۰ درصدی از کل این گروه می‌رود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه شاخص بانکی کمتر از گروه‌های دیگر رشد کرده است، روند میان مدت و بلند مدت این گروه  مثبت ارزیابی می‌شود که به دلیل استقرار دولت جدید و تیم اقتصادی دولت (رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد)، این موضوع بیش از پیش مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار خواهد گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: با توجه به نمودار مشاهده می شود که شاخص یا همان نمودار از مثلت نزولی خارج شده است. این مثلث بیش از یک سال است که تشکیل شده است و به تازگی شاخص بانکی از این مثلث خارج شده است و پولبک  نیز به این مثلث زده شده است که این پولبک روند صعودی را تایید می کند.

او در پایان تصریح کرد: از نظر تکنیکالی رشد معمولا تا بالای قاعده مثلث گفته شده ادامه خواهد داشت. البته در آن ناحیه  قرمز رنگ نمودار، یک مقاومت استایتک وجود دارد. از سوی دیگر تمامی المان های سیستم ایچیموکو  مانند ابر کومو که حالت صعودی و خط تنکانسن و کیجونسن بالای ابر کومو  و به صورت روبه بالاست، که نشان از آرایش صعودی شاخص گروه بانکی است.

انتظار رشد ۲۰ درصدی در کوتاه مدت برای گروه بانکی وجود دارد