شهر خبر

اجرای طرح واکسیناسیون خودرویی در این استان

اجرای طرح واکسیناسیون خودرویی در این استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به برگزاری نشست تصمیم سازی با حضور فرمانده انتظامی استان از برنامه ریزی برای اجرای طرح واکسیناسیون خودرویی خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد افزود:طی نشست هماهنگی و برنامه ریزی با مسئولان انتظامی در خصوص اجرای طرح واکسیناسیون خودرویی تبادل نظر و مقرر شد مکان مناسب برای این طرح از نقطه نظر ترافیکی و مسائل بهداشتی مورد ارزیابی مسئولان انتظامی و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در واکسیناسیون خودرویی شهروندان دورن خودروی خود در یک صف مشخص قرار می گیرند و تا حد امکان به منظور کاهش تجمع و زمان انتظار، درون خودروی خود واکسینه می شوند.

وی گفت: در همین زمینه مکان اولیه مطرح شده برای این طرح پارک مادر خواهد بود که ما نیز اقدامات بعدی برای افزایش دز لازم انجام واکسیناسیون خودرویی را در دستور کار قرار داده ایم و ان شاء الله به زودی این طرح را در مرکز استان اجرائی خواهیم کرد تا بتوانیم واکسیناسیون شمار بیشتری از شهروندان را انجام بدهیم.

به گفته وی این اقدام  به منظور خدمات رسانی مضاعف به حوزه بهداشت شهروندان و پیشگیری از افزایش ابتلا به این بیماری و همچنین به منظور افزایش استقبال مردم از طرح واکسیناسیون در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین گفت: پلیس همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور از جمله نهادهای پر تلاشی بود که پا به پای مدافعان سلامت وارد عرصه شد و زحمات و تدابیر گسترده و اثربخشی را به مرحله اجرا گذاشت.