اشتباه سئو

فرض کنید که شما دارای یک شرکتی هستید که خدماتطراحی سایت و سئو را ارائه می دهید. خب مسلما اولین کاری که انجام می دهید، یکوبسایت برای خود طراحی کرده و سعی می کنیم که با رعایت اصول سئو، آن را در صفحه اول گوگل قرار بدهید. بعد از اینکه موفق شدید آن را در به جایگاه اول ارتقا بدهید،کم کم زنگ خور شرکت شما زیاد می شود و افرادی زیادی در خصوص خدمات شما و نحوه قیمتسوال می پرسند. به جرات می توان گفت که هیچ وقت نباید انتظار داشت کل 100 درصد اینتماس با مشتری نهایی ختم شود، بلکه این مساله بستگی به خودتان دارد که تا چه حدبتوانید، افراد با برنامه ای که به او ارائه می دهید، جذب کنید. نمی خواهیم خیلیاز مساله اصلی دور شویم، می رویم کمی سر اصل مطلب. در این بین بعضی از افراددرخواست قرار ملاقات حضوری با شما می کنند و اینجاست که کار اصلی شما به عنوانصاحب شرکت که سئوکار هم می باشد، شروع می شود.

استرس همیشه با صاحب شرکت در اولین ملاقاتی کهبا مشتری دارد، وجود دارد. ممکن است که او بارها تجربه صحبت کردن با افراد مختلفیرا در حوزه کاری خود داشته باشد، اما این را باید بدانید و در واقع شما هم بایدبدانید، هر فردی خصلت خاص خود را دارد، پس داشتن استرس در این حوزه، تا حدی طبیعیاست.

اینکه مشتری جدید چه خصلتی دارد، دقیقا چهچیزهایی می خواهد، راه های نفوذ و برغلبه بر او چیست، احتمال قبول کردن پروژه ونکات دیگری که ممکن است فکر شما تا شروع قرار درگیر کند. قبل از اینکه وارد جلسهشوید، اول از همه باید به ظاهر خود برسید. لازم نیست که از لباس های گران قیمتاستفاده کنید. اتفاقا هرچه ساده تر بپوشید، بهتر است اما آراسته و اگرهم از ادکلنهای خوشبوکننده استفاده کنید، خیلی هم بهتر است.

داشتن کارت ویزیت که اطلاعات شخصی شما کاملابرروی آن نوشته شده باشد، دانستن اطلاعات دقیق از سایت ها و تکنیک های به روز،بررسی سایت های مشابه رقیبان آن ها، در نظر گرفتن چند رنج قیمت که بتوانید آن هارا متقاعد کنید، از مواردی هستند که حتما باید قبل از جلسه آماده کنید. در واقعفرض کنید که قرار است که یک کنفرانس خبری بدهید و باید از قبل همه دستورات و نکاترا آماده کنید.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا اشتباه سئو که ممکن است در اولین جلسه و قرار خود با مشتری جدید اتفاق می افتد و به قیمت از دسترفتن او می شود را بیان کنیم.

3 اشتباه مهلک در اولین جریان جلسه مشتری سئوسایت

1. او را نشناسید و هرچه گفت بگید چشم

شناخت مشتری در نگاه اول کار یک روانشناس است وسئوکار اصلا روانشناس نیست که بخواهد مشتری را در نگاه اول بشناسد ولی اگر باتجربهباشد، سریعا می تواند آن ها را براساس نیازهایشان و دیگر مسائل به دسته خاصی نیزتقسیم نماید. ولی روی صحبت ما این جا با تازه کاران است.

مسلما افرادی که تجربه زیادی در این خصوصندارند، نه شناختی از مشتری دارند و نه میدانند که چگونه می توانند در شرایط مختلفبر مشتری غالب شوند. یک از اشتباهات مهلکی که افراد تازه کار انجام می دهند، ایناست که در قبال هر درخواست مشتری به هیچ وجه از عبارت نه استفاده می کنند. برایمثال فرض کنید که مشتری دارید که در زمینه داروسازی کار می کند. او از شما میخواهد که در زمان یک هفته در صحفه اول گوگل قرار بگیرد و چون شما تازه کار هستید وبرای اینکه او را از دست ندهید، سریعا قبول می کنید. در واقع این اشتباه مهلکنیست، شما مرگ کاری خود را رقم زده اید. برای کلمات عمومی مانند داروسازی یک هفتهکه هیچ، حداقل شش ماه زمان نیاز است تا او فقط بتواند جایگاه دهم قرار بگیرد.

پس قبل از اینکه به هر درخواست جوابی بدهید، آنرا بسنجید که آیا از نظر منطقی امکان انجام آن وجود دارد یا خیر مانند تخفیف هایزیاد. نگران از دست رفتن مشتری نباشید، زیرا اگرنتوانید درخواست غیر منطقی آن ها رابه درستی انجام دهید او برای شما تبلیغمنفی انجام خواهد داد.

2. مزایای کاری خود را بیان نکنید

یکی دیگر از اشتباهات مهلک هر فرد، این است کهبه هیچ وجه مزایای کاری خود را بیان نکند. اگر او شماره شرکت شما از اینترنت پیداکرده است، پس مطمئن باشید این بزرگترین مزیت کاری شما است یعنی چه؟ یعنی اینکهسایت شما اینقدر از نظر سئو قوی بوده است که او به محض جستجوی عباراتی خاص مانندسئو، اول لینک سایت شما را دیده است. پس این مهمترین مزیت کاری شما می باشد که میتواند در جلسه اول بر آن تاکید کنید.

خود را به هیچ وجه در جلسه اول دست کم نگیرید.تمامی مزیت های کاری و جایزه هایی را که در این مدت توانسته اید بدست بیاورید وهمچنین مشتریان خود، مخصوصا آن هایی که را برند می باشند را در جلسه اول معرفیکنید، البته فقط قوی ترها را. با این روش دیگر مشتری نمی تواند نسبت به قبول نکردنخدمات شما معطلی کند مگر اینکه دنبال کار ارزان باشد!!!

3. تضاد در گفته ها

بدتر از آن، تضاد در گفته هایتان می باشد. متسفانهاین مساله در بین سئوکاران بیشتر از همه به چشم می خورد. مثلا شما بیان کنید که مابا تمامی اصول سئو آشنا هستیم بعد او از شما یک تکنیکی را بپرسد و شما نتوانید بهدرستی پاسخ او را بدهید. ما اگر شما جای شما بودیم، سریعا جلسه را ترک می کردیم وبه قول معروف با یک خداحافظی مشتری خود را بیشتر خوشحال می کردیم که شخصی جلوینشسته که اطلاعاتش گاها کمتر از اوست.

تضاد دیگر در قیمت دهی است. برای مثال شما بیانکردید که می توانید با یک میلیون تومان سایت بزنید بعد در آنجا بیان کنید که نه مایک میلیون سایت نمی زنیم فقط فلان کارها را انجام می دهیم. این تضاد باعث از بینرفتن اعتماد مشتری می شود. پس دقت کنید، همانطور که بیان کردیم حتما با آمادگیکامل وارد شوید و سعی کنید و از قبل تمامی موارد و ابزارها را مانند نمونه کارها،قراردادها و غیره را همراه خود ببرید.