شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

بوکس رده‌های سنی پایه قهرمانی آسیا| ادامه روند خوب شاگردان مهدی‌پور/ ۲ بوکسور جوان ایران در فینال


بوکس رده‌های سنی پایه قهرمانی آسیا| ادامه روند خوب شاگردان مهدی‌پور/ 2 بوکسور جوان ایران در فینال

رقابت‌های بوکس قهرمانی رده‌های سنی آسیا با ادامه روند خوب شاگردان رضا مهدی‌پور و صعود ۲ بوکسور جوان کشورمان به فینال ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌روابط عمومی فدراسیون بوکس ، مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا که از روز جمعه به میزبانی امارات و در شهر دبی آغاز شده است تا هشتم شهریورماه ادامه‌ دارد.

تیم ایران با هدایت رضا مهدی‌پور و با 15 بوکسور نوجوان و جوان در این رویداد شرکت کرده است‌. سرپرستی تیم ایران را حمیدرضا قبایی‌زاده دبیر فدراسیون بوکس برعهده دارد.

امروز چهارشنبه، بوکسورهای جوان ایران در چهار وزن برای رسیدن به فینال روی رینگ رفتند که علی‌اصغر افشاری و عیسی فردین با غلبه بر حریفان به فینال قدم گذاشتند. پوریا سعیدی‌اصل و ابوالفضل فریدی هم به مدال برنز رسیدند.

تیم ایران 6 بوکسور دیگر در نیمه نهایی دارد که طی روزهای آتی؛ 3 نفر در نوجوانان و 3 بوکسور جوان به مصاف حریفان می‌روند.

علیرضا براتعلی‌پور، هیربد اسلامی و محمدمهدی مصباحی در نوجوانان و محمد پارسی، امیر ساعدپناه و مهدی جشنانی در جوانان، دیگر بوکسورهای حاضر ایران در نیمه‌نهایی هستند.

نتایج مسابقات امروز (چهارشنبه) بدین شرح است:

در وزن 54 کیلوگرم؛ علی‌اصغر افشاری برابر تیلا والدیف از قرقیزستان قرار گرفت و در سه راند، برتری کاملی نسبت به حریف داشت و با پیروزی به کار پایان داد تا اولین فینالیست تیم کشورمان لقب بگیرد.

افشاری پیش از این، سونباح از نپال را در همان ثانیه‌های نخست ناک اوت کرده بود. نماینده قرقیزستان هم موفق به غلبه بر حریف قدرتمند ازبکستانی شده بود.

در وزن 57 کیلوگرم؛ پوریا سعیدی‌اصل با انور محمد از عراق مبارزه کرد و در حالیکه در 2 راندهای اول و دوم با نتیجه سه بر دو مقابل حریف به برتری رسیده بود در راند پایانی با سخت‌گیری داوران چهار بریک بازنده شد و در مجموع نتیجه را واگذار کرد. او با از دست دادن فینال، به مدال برنز رسید.

بوکسور عراقی در مرحله قبل، نماینده ازبکستان را شکست داد تا شگفتی‌ساز شود. سعیدی‌اصل هم در نخستین مبارزه‌اش، رقیبی از کشور میزبان را کنار زده بود.

در وزن 63.5کیلوگرم؛ ابولفضل فریدی در مبارزه‌ایی دشوار، وان شای از هند را پیش‌رو داشت و در نهایت شکست را پذیرا شد و از رسیدن به فینال بازماند تا به مدال برنز برسد. فریدی در نخستین مبارزه مقابل حیدر از سوریه به برتری رسید.

در وزن 75 کیلوگرم؛ عیسی فردین به مصاف زوبایدف از تاجیکستان رفت و با ارائه مبارزه‌ای تماشایی و ضربات سنگین خود، حریف را گرفتار کرد و به برتری رسید تا او هم جواز حضور در فینال را به دست آورد. فردین در گام نخست و در مبارزه‌ای دشوار، ساتی‌بالدی از قرقیزستان را سه بر دو شکست داده بود.

 

انتهای پیام/