شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیاه#بیمار

چند بیمار مبتلا به قارچ سیاه در این استان ثبت شد

چند بیمار مبتلا به قارچ سیاه در این استان ثبت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ثبت چند مورد بیمار مبتلا به قارچ سیاه در استان زنجان خبر داد و گفت: این افراد تحت درمان هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، پرویز قزلباش گفت: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۴۳ سال در استان زنجان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون گروه سنی ۳۰ سال هنوز اعلام نشده است، اظهار کرد: طی روزهای آینده روند واکسیناسیون افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ثبت چند مورد قارچ سیاه به عنوان یکی از عوارض بیماری کرونا در استان زنجان خبرداد و گفت: این افراد تحت درمان هستند که بسیار جزئی بوده است و مواردی از ویروس قارچ سیاه دراستان زنجان ثبت شده است که به عنوان یکی از عوارض بیماری کرونا است.

قزلباش تاکید کرد: برای واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در روستاها و مناطق صعب العبور در آینده برنامه داریم که طبق زمانبندی اعلام می‌شود.

وی گفت: در صورت مبتلا شدن افراد درمان‌های مؤثر برای بیماران انجام می‌شود و واکسیناسیون نیز موجب کاهش بیماری در مجامع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ابراز داشت: تولید واکسن مراحل تعریف شده دارد و هر فاز بر اساس استانداردهای جهانی اجرا می‌شود.

قزلباش افزود: پس از گذشت دو سال شکل ویروس کرونا پیچیده شده و واکسن تنها ابزار موجود در دست بشر بوده که تاکنون تأثیر بسیار خوبی در کاهش فوتی‌ها داشته است.