شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#بازداشت#مهاجر#غیرقانونی#استان#وان

اداره امنیت استان وان ترکیه خبر داد؛

بازداشت ۲۶ مهاجر غیرقانونی در استان وان ترکیه

بازداشت ۲۶ مهاجر غیرقانونی در استان وان ترکیه

اداره امنیت استان وان ترکیه طی بیانیه‌ای از بازداشت ۲۶ مهاجر غیرقانونی در هتلی در منطقه باغچه‌بان شهرستان «ایپک یولو» این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دولت ترکیه از بازداشت دستکم ۲۶ مهاجر غیرقانونی در استان وان این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، اداره امنیت استان وان ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۶ مهاجر غیرقانونی در هتلی در منطقه باغچه‌بان شهرستان «ایپک یولو» این استان بازداشت شدند.

افراد مذکور پس از طی مراحل قانونی به اداره مهاجرت استان وان منتقل شدند.

گفته می‌شود روند رسیدگی به پرونده ۴ مظنون که به جرم قاچاق مهاجران بازداشت شده بودند نیز ادامه دارد. دولت ترکیه توضیحی در خصوص ملیت پناهجویان بازداشت شده ارائه نکرده است.

لازم به ذکر است با افزایش سیل مهاجرت غیرقانونی طی هفته‌های گذشته به ویژه از افغانستان، دولت ترکیه تمهیدات سفت و سختی برای جلوگیری از ورود پناهجویان به این کشور به اجرا در آورده که از جمله می‌توان به افزایش سرعت ساخت و فرآیند تکمیل دیوار مرزی میان ایران و ترکیه طی روزهای اخیر اشاره کرد.

در همین راستا، «محمت امین بیلمز» استاندار «وان» روز دوشنبه هفته جاری در گفتگو با رویترز گفت: ما می‌خواهیم به تمام دنیا نشان دهیم که مرزهای ما عبورناپذیر هستند. بزرگترین امید ما این است که هیچ موج مهاجرتی از افغانستان (به سمت مرزهای ما) در کار نباشد.

طبق اظهارات نیروهای امنیتی ترکیه، مهاجرانی که در حال عبور از مرز این کشور مشاهده شوند، به داخل ایران بازگردانده می‌شوند، اگرچه اکثر آنها برمی گردند و دوباره تلاش می‌کنند.

بیلمز در همین رابطه گفت: فارغ از اینکه چه تعداد اقدامات سطح بالا انجام می‌دهیم و چه تدابیر امنیتی در نظر می‌گیریم، بازهم ممکن است کسانی باشند که گهگاه از موانع فرار می‌کنند.

مقامات ترکیه تصمیم دارند ۶۴ کیلومتر دیگر به دیوار مرزی این کشور با ایران که ساخت آن از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است، تا پایان میلادی جاری اضافه نمایند. گودال‌ها، سیم‌های خاردار و گشت‌های امنیتی به صورت شبانه روزی بقیه این مرز ۵۶۰ کیلومتری را پوشش می‌دهند.