شهر خبر

کاخ سفید مدعی شد؛

خارج ساختن ۱۹ هزار نفر از خاک افغانستان طی ۲۴ ساعت گذشته

خارج ساختن ۱۹ هزار نفر از خاک افغانستان طی ۲۴ ساعت گذشته

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای رسمی از تخلیه حدود ۱۹ هزار نفر از خاک افغانستان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای رسمی از تخلیه حدود ۱۹ هزار نفر از خاک افغانستان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید همچنین مدعی شده است که از تاریخ ۱۴ آگوست تاکنون، بیش از ۸۲۳۰۰ نفر را در مجموع، از افغانستان خارج کرده است.

بنا بر آمار اعلامی دولت آمریکا، طی ۲۴ ساعت گذشته، در مجموع ۴۲ پرواز نظامی متعلق به ارتش آمریکا و همچنین ۴۸ پرواز نظامی متعلق به کشورهای متحد آمریکا، اقدام به تخلیه انسانی این تعداد مسافر از خاک افغانستان کرده‌اند.

در همین حال، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس نیز امروز چهارشنبه اعلام کرد که ضرب الاجل برای خروج افراد از افغانستان تا آخرین دقیقه ماه جاری خواهد بود.

راب این سخنان را در حالی بیان کرد که سخنگوی کاخ سفید دیروز سه شنبه در جلسه توجیهی گفته بود که آنها باید بررسی کنند که مهلت خروج تا آخرین دقیقه ۳۰ آگوست خواهد بود یا ۳۱ آگوست.

راب در گفتگو با تلویزیون دولتی انگلیس گفت: ما گمان می‌کنیم که آن (روند خروج از افغانستان) تا پایان ماه آگوست ادامه دارد، اما تصمیم گیران و برنامه ریزان نظامی جزئیات آن را برای یک چارچوب زمانی دقیق مشخص خواهند کرد.