شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انسانی#فرهنگ

"عصر اندیشه" به شماره بیست و ششم رسید


"عصر اندیشه" به شماره بیست و ششم رسید

مجله فرهنگ و علوم انسانی عصر اندیشه به سردبیری روح‌الامین سعیدی بیست و ششمین شماره خود را طی روزهای آینده روانه پیشخوان مطبوعات کشور خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، مجله فرهنگ و علوم انسانی عصر اندیشه به سردبیری روح‌الامین سعیدی بیست و ششمین شماره خود را طی روزهای آینده روانه پیشخوان مطبوعات کشور خواهد کرد.

همان‌گونه که از طرح جلد مجله پیداست، عصر اندیشه با توجه به سالگرد حوادث شهریورماه به سراغ موضوع سازمان مجاهدین خلق (منافقین) رفته و روند تئوریزه شدن جنایت را در این سازمان بررسی کرده است.

گفتگو با خسرو قنبری تهرانی – چهره سرشناس اطلاعاتی اوایل انقلاب – از بخش‌های خواندنی این شماره به نظر می‌رسد. اما عصر اندیشه در این شماره صبغه‌ای زنانه به خود گرفته و در پرونده مبسوط «شهر زنان» از منظری جامعه‌شناسانه به ایده زنانه شدن شهر پرداخته است. این نخستین ورود عصر اندیشه به عرصه مطالعات زنان است و خانم‌های متعددی به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته‌اند.

عصر اندیشه همچنین بخش عالم خود را به موضوع جهانی شدن و تحولات نوین آن اختصاص داده و با دکتر آنتونی مک گرو چهره نام آشنای مطالعات جهانی شدن و حجت الاسلام رضا غلامی گفتگو کرده است.

عصر اندیشه پرونده دیگری را نیز برای بررسی حقوقی نقش شورای نگهبان و حواشی انتخابات ریاست جمهوری گشوده است که مصاحبه با دکتر طحان نظیف سخنگوی جدید شورای نگهبان و دکتر علی اکبر گرجی از بخش های خواندنی آن است.

عصر اندیشه بیست و ششم در 208 صفحه بر پیشخوان مطبوعات تهران و شهرستان ها قرار خواهد گرفت و نسخه الکترونیک آن نیز قابل خریداری خواهد بود.

علوم انسانی , عبدالحسین روح الامینی ,

انتهای پیام/