شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#گسترش روابط#چین

تلاش طالبان برای گسترش روابط با چین

کدخبر: 435786
اقتصاد نیوز : افغانستان پس از ترک نیروهای خارجی به احتمال زیاد با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم خواهد کرد و گروه طالبان تلاش می کند با برقراری روابط با کشوری مانند چین بر وضعیت موجود پیروز شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد که آنها تلاش می کنند تا روابط خود را با کشور چین در بخش های مختلف بویژه اقتصادی و روابط دوستانه گسترش دهد.

خبرگزاری افق افغانستان امروز چهارشنبه به نقل از ذبیح الله مجاهد نوشت که طالبان خواستار روابط نیک با تمام همسایه‌ها و کشورهای منطقه است و از کشورهای دوست خواست که ابتکار عمل را در دست گیرند و با این گروه در تماس باشند.

وی گفت: طالبان ترجیح می دهند با کشور چین روابط خوب اقتصادی و دوستانه داشته باشند. چین از جمله کشورهای بزرگ اقتصادی جهان است که پیش از این برای برقراری روابط با طالبان چراغ سبز نشان داده بود.

افغانستان پس از ترک نیروهای خارجی به احتمال زیاد با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم خواهد کرد و گروه طالبان تلاش می کند با برقراری روابط با کشوری مانند چین بر وضعیت موجود پیروز شود.

کشورهای غربی به گروه طالبان هشدار داده اند که اگر به تعهدات خود درباره حقوق بشر، زنان و اقلیت های قومی و مذهبی افغانستان متعهد نماند و دولت قابل قبولی برای مردم نسازد، تمام کمک های خود را قطع خواهند کرد.