محافظت از دندان‌هایتان از آسیب و مطمئن شدن از اینکه هیچ مشکل سلامتی دهانی جدی‌ای که نتیجه‌ی بهداشت ضعیف دهان و دندان باشد وجود ندارد مهم است. با پی بردن به اینکه چطور به درستی از دندان‌هایتان محافظت کنید، می‌توانید مطمئن شوید که همیشه لبخندی سالم و زیبا خواهید داشت.
حفازت از دندان‌هایتان را جدی بگیرید

به گزارش علاج نیوز،محافظت از دندان‌هایتان از آسیب و مطمئن شدن از اینکه هیچ مشکل سلامتی دهانی جدی‌ای که نتیجه‌ی بهداشت ضعیف دهان و دندان باشد وجود ندارد مهم است. با پی بردن به اینکه چطور به درستی از دندان‌هایتان محافظت کنید، می‌توانید مطمئن شوید که همیشه لبخندی سالم و زیبا خواهید داشت.

چطور از دندان‌هایتان محافظت کنید؟

مینای دندان محکم‌ترین ماده در بدن انسان است اما پاشنه آشیل مینای دندان حملات باکتریایی و اسیدی است که می‌تواند منجر به فرسایش آن شود. در نتیجه، حفاظت از دندان‌هایتان با استفاده از این پنج تکنیک مراقبت از دهان و دندان مهم است.

۱٫چند بار در روز مسواک بزنید

برای حفاظت از دندان ها از مسواک استفاده کنید

اولین و بهترین قدم در رابطه با بهداشت دهان خوب با چند بار مسواک زدن در روز شروع می‌شود. با مسواک زدن، نه تنها ازدندان‌هایتان با برداشتن مواد غذایی یا مواد مضر دیگر که می‌توانند منجر به پوسیدگی دندان شوند محافظت کنید، بلکه دندان‌ها با دریافت مواد معدنی مورد نیاز خود تقویت می‌شوند.

مطمئن شوید کل دهان را مسواک می‌زنید، نه فقط دندان‌ها را، چرا که باکتری می‌تواند به لثه و دیگر ساختارهای حفاظتی دندان حمله کند.

۲٫ استفاده از نخ دندان و دهانشویه

استفاده از دهانشویه‌

اکثر افراد می‌دانند که کشیدن نخ دندان و استفاده از دهانشویه مهم است، اما در واقع عده‌ی خیلی کمی از نخ دندان و دهانشویه به دفعات کافی استفاده می‌کنند. در حالیکه ممکن است استفاده از نخ دندان و دهانشویه پس از هر وعده‌ی غذایی ضرورت نداشته باشد، انجام دادن آن یکبار در روز می‌تواند کمک عمده‌ای به حفاظت از دندان‌هایتان در قسمت‌هایی که از طریق مسواک زدن قابل دسترسی نیستند مانند (بین دندان‌ها و انتهای دهان) کند.

۳٫ استفاده از درمان فلوراید

فلوراید برای حفاطت از دندان ها

فلوراید بهترین دوست مینای دندان است از آنجایی که به حفاظت از مواد معدنی موجود در مینای دندان کمک می‌کند و در برابر حملات باکتری به مینای دندان مقابله می‌کند. بهترین روش استفاده از فلوراید به صورت روزانه این است که از فلوراید موجود در خمیردندان و دهانشویه استفاده کنیم. وقتی که فرسایش مینای دندان شروع شد با یک دندانپزشک در مورد درمان فلوراید قوی‌تر به منظور حفاظت از دندان‌هایتان به روش درست صحبت کنید.

۴٫ از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های مضر خودداری کنید

تاثیر اعتیاد به قهوه بر دندان‌ها

مثال‌های زیاد پوسیدگی دندان می‌تواند به رژیک غذایی بد شامل غذاهایی با شکر زیاد و دیگر کربوهیدارت‌های مضر مرتبط باشد. برای محافظت از دندان‌هایتان سعی کنید از مصرف زیاد غذاها و نوشیدنی‌های مضر از قبیل قهوه، شیرینی و غذاهای حاوی گوجه بپرهیزید. برای عده‌ی زیادی ترک استفاده از قهوه و دیگر غذاها و نوشیدنی‌هایی که شاید به مینای دندان آسیب بزند مقدور نیست. در این مورد، مراقبت دندانی زیاد می‌تواند به حفاظت از دندان‌هایتان پس از مصرف آنها کمک کند.

۵٫ به طور منظم به دندانپزشک بروید

برای سلامت دندان ها به دندانپزشکی بروید

آخرین و نه کم‌اهمیت‌ترین نکته این است که مراجعه به دندانپزشک به صورت منظم برای حفاظت از دندان‌هایتان بسیار مهم است. در حالیکه بهداشت خوب دهانی می‌تواند به صورت چشمگیری احتمال فرسایش مینای دندان را کاهش دهد باز هم احتمال اینکه روی سطح دندانتان پلاک تشکیل شود وجود دارد.

با مراجعه به دندانپزشک برای جرمگیری و چکاب منظم می‌توانید از بهداشت دهان خوب مطمئن شوید و از دندان‌هایتان محافظت کنید و هر پلاکی را که روی دندان‌هایتان جمع شده از طریق مسواک زدن بردارید.

مرتبط با مطلب:

مزیت‌ چای سبز برای دندان‌ها!

چگونه در کرونا از شر دندان درد خلاص شویم؟