شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت بایدن#طالبان

دولت بایدن به این شکل به طالبان چراغ سبز نشان داد

مایک پنس معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا در واکنش به تحولات اخیر در افغانستان گفت : سیاست خارجی ضعیف بایدن واعلام خروج آمریکا از آن کشور در واقع چراغ سبزی به طالبان بود.

دولت بایدن به این شکل به طالبان چراغ سبز نشان داد

به گزارش منیبان؛ تارنمای فاکس نیوز با انتشار این خبر  افزود:  پنس «تحقیر سیاست خارجی» آمریکا را در پی خروج فاجعه بار آمریکا از افغانستان مورد انتقاد  قرار داد و آن را مایه ننگ و ضعف بایدن دانست.

پنس  در ادامه انتقادهای خود از بایدن گفته بود، طالبان چون متوجه شده که تهدید  نظامی بالقوه ای از سوی طرف آمریکایی وجود ندارد، کابل را تصرف کرفت.

مایک پنس با اشاره به حوادث مربوط به روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، گفته است که تحقیر و بی آبرویی در سیاست خارجی آمریکا در خروج از  افغانستان حتی تحقیرآمیزتر و بدتر از ماجرای تسخیر سفارت آمریکا در ایران بود.

 

پنس :اگر دولت قبل برسرکار بود طالبان این کار را نمی کرد

پنش گفته است «ما همگی خواهان بازگشت نظامیان خود به کشور بودیم»، «اما اگر دولت قبل همچنان در کاخ سفید بر سرکار بود، طالبان نمی توانست این گونه وارد کابل شود.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای به اصطلاح «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

در هفته‌های اخیر، طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و سرانجام در ۲۴ مرداد با ورود به کابل، قدرت را در دست گرفت و محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان مجبور به کناره‌گیری از قدرت و خروج از کشور شد.