به گزارش برنا،  در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو گفت: حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است، همکاران مواظب باشید در مخالفت ها آبروی مومنان را در نظر بگیرید.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه خود حدیثی نقل کردند مبنی بر اینکه هیچ کس نیست که بر 10 نفر یا بیشتر ریاست یا عمارت داشته باشد و وقتی وارد برزخ می‌شود دستان او به گردنش بسته نباشد مگر اینکه پس از آن اثبات شود گناهی ندارد تا غل و زنجیر را از او باز کنند، اگر گناهکار باشد غل و زنجیرش بیشتر می‌شود، این فقط حق خدا است، با توجه به این حدیث ما نیز حق نداریم در رد صلاحیت هیچ‌کس زنجیر ببندیم و بگوییم باز کنید.

وی با بیان اینکه مجلس جوان انقلابی زمینه ایجاد دولت جوان انقلابی بود، اضافه کرد: به اسم بی‌تجربگی و کار نکردن جوانان این دولت را مورد هجمه قرار ندهیم و زمینه تشکیل سریع دولت سیزدهم را فراهم کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با تصریح بر اینکه ما چک سفید امضا دست هیچ‌کس نداده و نخواهیم داد، درباره ویژگی‌های وزیر پیشنهادی نیرو ادامه داد: محرابیان از جنس مردم بوده و با درد آنها آشنا است، از سوی دیگر اهل تعامل و مشورت است.

مظفری تصریح کرد: محرابیان در بحرانی‌ترین و سخت‌ترین شرایط جرأت کرد که مسئولیت وزارت نیرو را به دست بگیرد. در شرایطی که با کمبود آب، قطعی برق روبرو هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم  با بیان اینکه در شرایطی که آب در منطقه‌ای موجب خسارت شده و در منطقه دیگر مردم به دلیل کمبود آب با مشکل روبرو هستند و این امر بیانگر مدیریت نادرست است، گفت: ساماندهی وضع موجود، مدیریت جهادی می‌خواهد و از آنجا که محرابیان دارای این ویژگی بوده می‌تواند در چارچوب برنامه عملیاتی خود اقدام کند.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلیات برنامه وزیر پیشنهادی نیرو توسط 3 کمیسیون تأیید شده، ادامه داد: برخی مطرح می‌کنند وی مهندسی عمرانی دارد بنابراین مدرکش با وزارت نیرو مرتبط نیست اما باید به این نکته دقت کرد که آبفا و سدسازی مربوط به این حوزه است. کلمه نیرو فقط مربوط به برق نیست از سوی دیگر دکترای ایشان درباره اقتصاد مربوط به برق است.

وی با بیان اینکه محرابیان در 350 پروژه به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در وزارت نیرو حضور داشته و نشان درجه دوم سازندگی از این پروژه‌ها گرفته ، ادامه داد: وی تجربه دریافت دو بار رأی اعتماد از مجلس را نیز دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس افزود: در زمان وزارت محرابیان در وزارت صنعت، قیمت فولاد و سیمان کاهش یافت، از سوی دیگر برخی از آلایندگی واحدهای تولیدی گلایه داشتند که وی دستور نصب دوربین به منظور پایش از تهران را صادر کرد.

مظفری اضافه کرد: توجه ویژه به تولید برق، تأمین آب پایدار، توسعه برق تجدیدپذیر، رفع ناترازی در تولید و مصرف برق، ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر و مدیریت جامع منابع از کلید واژه‌های برنامه‌های محرابیان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه خاموشی‌های کنونی در شرایط کنونی به دلیل تفکر غیرانقلابی و غیرجهادی است.