شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#طالبان#حقوق بشر

سازمان ملل: طالبان تعهدات حقوق بشری خود را عملی کند


سازمان ملل: طالبان تعهدات حقوق بشری خود را عملی کند

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از طالبان خواست تا تعهداتی که درباره حقوق بشر، از جمله حقوق زنان و اقلیت‌‎های مذهبی سپرده را عملی کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در نشست شورای حقوق بشر این سازمان گفت که براساس تفسیر طالبان از قوانین اسلامی، این گروه تعهدات خاصی را برای احترام به حقوق زنان و اقلیت‌های مذهبی سپرده است.

وی با اظهار اینکه طالبان متعهد شده تا از انتقام علیه کسانی که با دولت یا جامعه بین‌المللی همکاری کرده‌اند، خودداری کند، افزود: اکنون وظیفه طالبان است تا این تعهدات را عملی کند.

باشله افزود: از طالبان می‌خواهم که به حقوق همه کسانی که در طول چند دهه درگیری رنج برده‌اند احترام بگذارند،. اطمینان از دسترسی به آموزش با کیفیت برای دختران یک شاخص اساسی تعهد به حقوق بشر خواهد بود. دولت آینده افغانستان باید با مشارکت معنادار زنان و نمایندگی از جوامع مختلف این کشور، فراگیر باشد.

به گزارش «هشت صبح»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین پیشنهاد کرد تا کشورهای اسلامی تجربیات موفقیت‌آمیز خود را در زمینه اجرای هنجارهای بین‌المللی حقوق بشر در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی با طالبان به اشتراک بگذارند.

وی خاطرنشان کرد که اقدام متحد کشورهای عضو سازمان ملل، علامت مهمی برای طالبان خواهد بود که بازگشت به شیوه‌های گذشته در جامعه بین‌المللی، در حال حاضر و در آینده قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/.