به گزارش برنا؛ وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گفت: اگر فرد معلول بخواهد در سطح جامعه حضور داشته باشد، چالش‌های زیادی خواهد داشت. امید است شاهد باشیم شرایط در سطح کشور به گونه‌ای رقم بخورد که معلولان و جانبازان بتوانند مستقل همراه با شان اجتماعی مانند همه شهروندان زندگی عادی و معمولی در سطح جامعه داشته باشند و بتوانند در زمینه مدیریت و راهبری جوامع نقش به سزایی ایفا کنند.

او افزود: امیدواریم حضور مجموعه برنامه و بودجه، صنعت و معدن و وزارت علوم و تحقیقات را در جلسات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی پررنگ‌تر داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: باتوجه به اینکه بسیاری از معلولان در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند امیدواریم با کمک مسئولان وزارت علوم، شرایط برای ارتقای کیفیت زندگی و بالندگی آنها فراهم شود. اقدامات بسیار خوبی در حوزه مناسب‌سازی صورت گرفته و از مجموعه‌های مختلف و از اهتمام و فرهنگسازی در این زمینه سپاسگزار هستیم اما راه برای رسیدن به نقطه مطلوب همچنان طولانی است.

قبادی دانا در ادامه گفت: امروز آخرین جلسه ستاد در دولت اخیر است و به عنوان دستور جلسه گزارش فعالیت‌های هشت ساله ستاد ارائه خواهد شد. دستور جلسه دوم نیز گزارش پیشرفت مصوبات ستاد است و همچنین گزارش کمیته‌های سه گانه حقوقی،‌ فنی و آموزش و اطلاع رسانی از سوی روسای کمیته‌ها ارائه خواهد شد.

//انتهای پیام: 5