شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتاب

تجدید چاپ قدیمی‌ترین مقتل "واقعه عاشورا" پس از ۱۲ سال


تجدید چاپ قدیمی‌ترین مقتل "واقعه عاشورا" پس از 12 سال

کتاب «شرح غم حسین» به قلم مصطفی صادقی کاشانی با ویراستاری مجدد بعد از ۱۲ سال تجدید چاپ  شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،کتاب «شرح غم حسین» بعد از 12 سال با ویراستاری مجدد تجدید چاپ شد. 

این کتاب حاصل تلاش محققِ فاضل مصطفی صادقی کاشانی و ترجمه‌ای انتقادی از مقتل خوارزمی است. مقتل خوارزمی قدیمی‌ترین مقتل ماجرای جانگداز عاشورا است که نویسنده آن از اهالی سنت است. از آنجایی که مقتل خوارزمی جایگاهی ویژه در میان مقاتل دارد پرداختن به متن آن یکی از ضرورت‌های عاشوراپژوهی بود که به همت صادقی کاشانی با پژوهش‌ها و تحلیل‌های فراوان ترجمه‌ای متفاوت و دقیق که سره از ناسره را مشخص کرده باشد، محقق شد.

خوارزمى از علماى منصف اهل سنّت (متوفى 568 ه.ق) است که در کتاب خود، «مقتل الحسین‏ علیه السلام» به شیوه حدیثى و بیان سلسله اسناد هر روایت و به صورت گزارش‏‌وار به نقل از ابن اعثم کوفى، به شرح و بیان جریان ماوقع کربلا پرداخته است. کتاب خوارزمى هر چند عنوان مقتل دارد، اما حدود دوسوم آن به مباحث دیگر می‌پردازد. ثلث اول کتاب درباره مناقب اهل بیت، ثلث دوم شرح ماجراى کربلا و ثلث سوم درباره قیام مختار است. نگارنده اثر با آنکه سنی مذهب است اما گزارش‌های او مورد توجه بسیاری از عالمان شیعه قرار گرفته است. 

کتاب شرح غم حسین با طرح جلد جدید از استاد مسعود نجابتی توسط انتشارات کتاب جمکران در 242 صفحه و با قیمت 50.000 تومان روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/