شهر خبر

احتمال تحقیق و تفحص از شهرداری دوره گذشته توسط اعضای شورای شهر تهران


احتمال تحقیق و تفحص از شهرداری دوره گذشته توسط اعضای شورای شهر تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: در صورتی که اسناد و مدارک در ارتباط با تخلفات مالی در اختیار شورا قرار بگیرد و اعضای شورای شهر تهران نیز به تحقیق و تفحص از شهرداری دوره گذشته رای بدهند قطعا این مسئله اتفاق خواهد افتاد.

 ناصر امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزای تسنیم درباره اخباری که در رابطه با عدم شفافیت مالی شهرداری تهران در دوره گذشته منتشر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه دوره ششم فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده است هنوز به صورت جزئی به این موارد نپرداخته‌ایم.

وی تصریح کرد:  البته بنای ما خدمت به شهروندان است و بنا داریم رو به آینده حرکت کنیم و در واقع در  جلسات اخیر هم به موضوعات مورد توجه شهروندان پرداخته‌ایم که بیشتر وقت شورا را به موضوعات شهری و ارائه گزارش توسط معاونان شهردار و راهکارهای لازم برای ارائه خدمات به شهروندان اختصاص داده‌ایم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما برای خدمت به شورا آمده‌ایم و نیامده‌ایم برای گروه و یا فرد خاصی پرونده بسازیم.

امانی گفت: البته کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران را داریم و اگر گزارشی به این کمیسیون و یا سایر کمیسیونهای تخصصی شورا ارجاع داده شود قطعاً موارد مدنظر بررسی و پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر در دوره گذشته مدیریت شهری تهران فساد، رانتی و یا خریدهای بدون حساب و کتابی انجام شده باشد به آن ورود خواهیم کرد و اگر شورا به نتیجه برسد موارد و مدارک مورد نظر را به نهادهای نظارتی ارجاع خواهد داد.

عضو شورای شهر تهران  ادامه داد: اگر احساس شود که نیاز به تشکیل گروه و هیئت تحقیق و تفحص داشته باشد و اعضای شورا نیز در صحن به آن را بدهند تحقیق و تفحص از دوره گذشته را انجام خواهیم داد.

امانی افزود: مطمئناً بیشتر وقت‌ خود را صرف خدمت به مردم و رفع مشکلات شهروندان خواهیم کرد و خیلی بنا نداریم به گذشته بپردازیم ولی چنانچه گزارشی در اختیار شورا قرار بگیرد و براساس قانون و یا درخواست تعدادی از اعضای شورا شهر تهران که در قانون هم پیش‌بینی شده است تحقق و تفحص را خواهیم داشت.

وی درباره  آخرین وضعیت دو شهردار بازداشت شده از دوره قبل مدیریت شهری خاطرنشان کرد: پرونده این افراد در مراجع قضایی است و طبق اعلام مسئولان شهری دوره گذشته این افراد با ضمانت آزاد شدند و پرونده آنها توسط قوه قضائیه در حال رسیدگی است و در نهایت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر فرایند پاکدستی و فسادستیزی در این دوره از مدیریت شهری اظهار کرد: همانطور که یکی از شاخصه‌های مهم شورا برای انتخاب شهردار فسادستیزی و مبارزه با رانت بوده و این مسئله نیز از ویژگی‌های بارز آقای زاکانی محسوب می‌شود در این مسیر حرکت خواهد کرد و بر همین اساس شاخصه‌های تعیین معاونان، شهرداران و ...پاکدستی و فسادستیزی خواهد بود و ا گر کسی سابقه محکومیت داشته باشد در این سیکل جا نخواهد داشت.

انتهای پیام/