شهر خبر

ضرغامی: حوزه میراث فرهنگی شناسنامه هویت و تمدن ما است


ضرغامی: حوزه میراث فرهنگی شناسنامه هویت و تمدن ما است

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این وزارتخانه به دلیل فقدان نگاه نظری و ایدئولوژیک باید همه نگاه‌های فکری فرهنگی جامعه را همراه کند ولی دچار عقب‌ماندگی شده و با کمی تلاش می‌تواند بستر صدور انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه رأی اعتماد به وزرای دولت سیزدهم گفت: نظام مدیریتی ما دچار مشکل و کار‌های ما نقطه‌ای شده است؛ امیدواریم با مجلس انقلابی و متخصص که در طول دوره‌های گذشته جایگاه ویژه‌‌ای داشته، دولت تحولی و قوه قضائیه هوشیار، از این فرصت بهره ببریم و کار‌های تحولی و جهش‌های اساسی را انجام بدهیم.

وی افزود: این وزارتخانه اهمیت زیادی دارد و هر سه بخش آن قابلیت تبدیل به یک وزارتخانه شدن را دارد ولی به‌دلیل همپوشانی و مأموریت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در کنار هم قرار گرفته است؛ دلیل اینکه من این مسئولیت را پذیرفته‌ام علاوه بر مدیریت فرهنگی قبلی‌ام، ارتباط آن به وزارت ارشاد بوده که من تجربه مدیریتی در این حوزه را دارم. با تجربه‌ای که داریم امیدوارم نگاه ملی و فرابخشی برای نگاه جدید دولت محقق شود.

وزیر پیشننهادی میراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی گفت: این وزارتخانه به دلیل فقدان نگاه نظری و ایدئولوژیک باید همه نگاه‌های فکری فرهنگی جامعه را همراه کند ولی دچار عقب‌ماندگی شده و با کمی تلاش می‌تواند بستر صدور انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی شود. این سه قسمت مکمل هم هستند و هیچ بخش آن بر دیگری ارجح نیست. برنامه‌ی من نقاط قوت، ضعف و اهداف احصا و در کمیسیون‌ها نیز بررسی شد. حوزه میراث فرهنگی شناسنامه هویت و تمدن ما است.

ادامه دارد...

انتهای پیام/