شهر خبر

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

فکر سیاسی بلای جان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است

فکر سیاسی بلای جان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هر نوع فکر سیاسی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بلای جان این حوزه است.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دفاع از خود بیان کرد: از وقتی که نمایندگان در کمیسیون های تخصصی گذاشتند تشکر می کنم. در این مدت در ١۴ کمیسیون و حداقل ۶ فراکسیون و مجمع نمایندگان استانی حاضر شدم و نظر نمایندگان مخالف و موافق را شنیدم. همچنین از حمایت ٢٠٠ نماینده مجلس و همه مخالفان و موافقان که دیروز نظرات خود را بیان کردند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: امروز ما به دنبال پاسخ های ساختاری و کلیشه‌ای به جدی ترین مسایل کشور هستیم که شاید کار امروز ما را راه بیاندازد اما مردم دیگر از ما نمی پذیرند این کارها. کلیشه‌ای را انجام دهیم بلکه مردم به دنبال کارهای تحولی و بزرگ و بر هم زدن ساختارهای پوسیده و ناکارامد هستند که باید بگویم همانند بختک بر سر مردم است.

ضرغامی بیان کرد: نظام مدیریتی کشور را تفکر قدیمی دچار اشکال کرده است و باید رویکرد تحولی به سکه رایج تبدیل شود.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: امیدوارم امروز با مجلس انقلابی در ابتدای دولت مردمی و ضدفساد که تشکیل شد و با کمک قوه قضاییه هوشمند از این فرصت بهره ببریم و بتوانیم کارهای بزرگ و تحولی و جهش های اساسی آنگونه که رهبری معظم انقلاب توقع دارند انجام دهیم.

وی گفت: وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یک وزارتخانه بسیار مهم و جدید التاسیس است و هر کدام از بخش‌های آن ظرفیت یک نهاد وزارتخانه مستقل دارد؛ اما به دلیل هم پوشانی و هم افزایی که با هم دارند قانون گذار آنها را در یک وزارتخانه کرده است که در ماموریت‌های مهمی از ظرفیت هر سه استفاده کند. اما به همین ظرفیت ختم نمی‌شود و بسیاری ظرفیت های مهم و اساسی کشور به این وزارتخانه مرتبط است.

وی گفت: ما آحاد مردم رو در بخش های این وزارتخانه می توانیم همگرا کنیم. هر نوع فکر سیاسی در این حوزه بلای جان این حوزه است.

تکمیل می شود....