به گزارش برنا؛ سید عزت الله ضرغامی، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: از کمیسیون ها و نمایندگان مخالف و موافق تشکر می کنم.

او با بیان اینکه  آسیب های مدیریتی امروز ما در حوزه مدیریت کشور آن است که به عنوان پاسخ های ساختاری و کلیشه ای به جدی ترین مسائل کشور می رویم، افزود: امروز مجلس انقلابی و متخصص که جایگاه ویژه ای دارد و قوه قضاییه هوشمند دارای تجربه موثری اسنت و باید بتوانیم از این فرصت بهره مند شویم و کار هایی که رهبری از ما توقع دارند انجام دهیم.

ضرغامی ادامه داد: وزرات خانه تازه تاسیس میراث فرهنگی ، وزارت خانه‌ی مهمی است و به جهت همپوشانی و هم افزایی، قانون گذار این وزارتخانه های مهم را در کنار هم قرار داده است.

او با اشاره به اینکه بسیاری از حوزه های مهم و اساسی کشور با وزارت میراث فرهنگی مرتبط است، تصریح کرد: میراث فرهنگی و معاونت سیاحتی و زیارتی در وزارت ارشاد بود و به جهت تجربه ی کاری من با این وزارت خانه ارتباطات مستقیم داشتم.

ضرغامی با بیان اینکه به دلیل فقدان نگاه نظری که باید همه نیروی های فکری را همگرا کند متاسفانه این وزارتخانه دچار عقب ماندگی شده  و مهجور است؛ ادامه داد: درحالی که این وزارتخانه با مقداری تلاش می تواند به عنوان جدی ترین بستر صدور انقلاب و ارزش های انقلاب برای کشور باشد.

وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی افزود: نگاه من به اضلاع این مثلث مساوی است و هیچ کدام بر دیگری ارج نیست و این سه قسمت باهم هم افزایی دارند.

او با بیان اینکه برنامه خود را در ٣٠ صفحه بر اساس وضعیت موجود، تهدیدها و فرصت ها و نقاط ضعف و مثبت به نمایندگان تقدیم کردم و در کمیسیون ها به آن مورد توجه شد. همچنین در رسانه ها و کلاب هاوس مورد بررسی قرار گرفت، گفت: ۶۴ محور مهم استخراج شد و ٢٨ پیشنهاد جدید و ارزشمند دریافت شده است که تقدیم نمایندگان مجلس خواهد شد.

ضرغامی افزود: میراث فرهنگی حوزه ای است که شناسنامه هویت و تمدن ماست و در دوره ای که بی هویتی توسط رسانه های بی هویت ترویج می شود، جوان نوجوان ما باید با پیشینه ی تمدنی خود آشنا شود.

او تأکید کرد: ما در حوزه ملموس ٣٢ هزار اثر تاریخی و در حوزه ناملموس هزار و ٩٠٠ اثر تاریخی ثبت شده است و ایرانیان صاحب بیشترین فرهنگ ناملموس در سطح جهان هستند.